Hatalmas, közel 100 éve nem látott fordulatot hozhatott a 2021-es év az amerikai autópiacon. A japán Toyota ugyanis az előzetes adatok szerint több autót adhatott el az év egészében, mint a General Motors (GM).
Ez pedig azt jelenti, hogy 1931 óta először fordulhatott elő, hogy nem a detroiti autógyártó végzett az élen
– írja a Reuters.
Bár az egész évre vonatkozó hivatalos és végleges adatok egyelőre nem nyilvánosak, az eddigi számok alapján a Toyota 2021 első kilenc hónapjában 1,86 millió darab járművet értékesített az USA-ban, szemben a GM 1,78 millió eladott autójával.
A Toyota 2020-ban már okozott egy kisebb botrányt az amerikai autópiacon, amikor a vállalat vezetője közölte, szerinte a Tesla csillagászati piaci értéke egyáltalán nem tükrözi az való világban tapasztalható üzleti viszonyokat.
2020-ban egyébként a General Motors 2,55 millió darabbal vezette az éves listát, megelőzve a Toyotát (2,11 millió darab) és a Fordot (2,04 millió darab). A GM 1931-ben épp a Fordot előzte meg, amikor az amerikai piac élére állt.
A tavalyi év viszont azért is volt különleges, mert a chiphiány miatt az autógyártók arra kényszerültek, hogy a leginkább nyereséges modelljeikre fókuszáljanak, csillapítva a negatív hatásokat.
Az iparági elemzések szerint a teljes amerikai autóeladás tavaly 15 millió darab körül alakulhatott, jóval elmaradva a 2015 és 2019 között mért 17,3 millió darabos ötéves átlagtól.
Közben az IHS Markit előrejelzése szerint 2022-ben az összesített eladott darabszám elérheti a 15,5 milliót.