Ez a japán márka lehetett tavaly az amerikai autópiac királya

cég, logo, logó, brand, cégek, logok, logók, vállalat, vállalatok
VILNIUS - JULY 6: Toyota logo on July 6, 2014 in Vilnius, Lithuania. Toyota Motor Corporation is a Japanese automotive manufacturer. It is the fourteenth-largest company in the world by revenue.
Vágólapra másolva!
A japán Toyota tavaly letaszíthatta a trónról a General Motorst az amerikai autóeladások tekintetében. Bár a végleges 2021-es adatok még nem elérhetők, az előzetes számítások szerint 1931 óta először fordulhatott elő, hogy nem a General Motors végzett az élen.
Vágólapra másolva!

Hatalmas, közel 100 éve nem látott fordulatot hozhatott a 2021-es év az amerikai autópiacon. A japán Toyota ugyanis az előzetes adatok szerint több autót adhatott el az év egészében, mint a General Motors (GM).

Ez pedig azt jelenti, hogy 1931 óta először fordulhatott elő, hogy nem a detroiti autógyártó végzett az élen

– írja a Reuters.

Bár az egész évre vonatkozó hivatalos és végleges adatok egyelőre nem nyilvánosak, az eddigi számok alapján a Toyota 2021 első kilenc hónapjában 1,86 millió darab járművet értékesített az USA-ban, szemben a GM 1,78 millió eladott autójával.

A Toyota 2020-ban már okozott egy kisebb botrányt az amerikai autópiacon, amikor a vállalat vezetője közölte, szerinte a Tesla csillagászati piaci értéke egyáltalán nem tükrözi az való világban tapasztalható üzleti viszonyokat.

2020-ban egyébként a General Motors 2,55 millió darabbal vezette az éves listát, megelőzve a Toyotát (2,11 millió darab) és a Fordot (2,04 millió darab). A GM 1931-ben épp a Fordot előzte meg, amikor az amerikai piac élére állt.

A tavalyi év viszont azért is volt különleges, mert a chiphiány miatt az autógyártók arra kényszerültek, hogy a leginkább nyereséges modelljeikre fókuszáljanak, csillapítva a negatív hatásokat.

Az iparági elemzések szerint a teljes amerikai autóeladás tavaly 15 millió darab körül alakulhatott, jóval elmaradva a 2015 és 2019 között mért 17,3 millió darabos ötéves átlagtól.

Közben az IHS Markit előrejelzése szerint 2022-ben az összesített eladott darabszám elérheti a 15,5 milliót.