Németország
21:002024. június 14.
Skócia
Magyarország
15:002024. június 15.
Svájc

Egy év alatt duplájára nőtt a mobilfizetések száma Magyarországon

Így fizess okosan, gyorsan, biztonságosan! - Mobilfizetés kisokos
Vágólapra másolva!
Az MNB adatai szerint a mobilfizetéses tranzakciók száma és értéke is több mint a duplájára nőtt 2020 és 2021 második negyedéve között. Az egyre népszerűbb okosórás fizetések pedig még tovább növelhetik az innovatív megoldások térnyerését Magyarországon - olvasható a Mastercard közleményében. 
Vágólapra másolva!

„Mindig nagyon örülünk, amikor azt látjuk, hogy ilyen népszerűségnek örvendenek az innovatív fizetési módok a magyarok körében. Ezt nem csak a mostani eredmények bizonyítják, de az olyan digitális óriások magyar fizetési piacra lépése is, mint az Apple, a Google vagy a Garmin.

– mondta a bejelentés kapcsán Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

A mobilfizetések mellett a hordozható eszközökkel történő fizetések száma is nőhet,

köszönhetően annak, hogy az Apple Pay mellett a Google Pay-jel és a GarminPay-jel kompatibilis eszközöket is használhatják a magyar kártyabirtokosok. Ezekben a megoldásokban közös az a technológia, amelyet a Mastercard biztosít a gyors, kényelmes és biztonságos fizetések érdekében.

Illusztráció Forrás: Shutterstock

Arra már korábbi adatok is rámutattak, hogy egyre többen próbálják ki ezt a fizetési megoldást, 2020-ban több mint 800 ezer kártyát csatoltak a (digitalizált) mobiltárcákhoz (MNB), ami 14 százalékos elterjedtséget jelent a felnőtt lakosság körében (14–60 éves kor között) (KSH). A Mastercard korábban publikált, éves reprezentatív kutatásából az is kiderült, hogy 4 személyből 1 legalább egy mobiltárcát kipróbált 2020 végéig (Mastercard és Free Association, 2020).

A felhasználó tehát úgy tud mobiltelefonjával vagy hordozható eszközével fizetni, hogy abban nem tárolja a fizikai kártya adatait" – mondta a technológiai háttér kapcsán Szetnics László, a Mastercard regionális üzletfejlesztési vezetője.

A Mastercard a pozitív változások mellett az innovatív fizetésekkel kapcsolatos jövőbeni feladatokra is felhívta a figyelmet.

„Azt látjuk, hogy azok, akik már kipróbálták ezeket a fizetési megoldásokat, szívesen használják őket a mindennapi fizetéseik során, de hosszú út vezet ahhoz a bizonyos első mobilos vagy okosórás fizetésig. Az idén először publikált Digitális Fizetési Index alapján a mobiltárcával és mobilfizetésekkel kapcsolatos témakörök esetén sokkal kisebb a használatukkal kapcsolatos gyakorlati ismeret: például csak a válaszadók 49 százaléka tudta, hogy

a mobiltárcák internetes és bolti vásárlásokhoz is használhatók.

Nagyon fontos feladata a piaci szereplőknek, hogy megfelelően tájékoztassák az ügyfeleiket a mobilfizetésben rejlő előnyökről és arról a magas szintű biztonságról, ami ezeket a fizetéseket védi például a készpénzes vásárlásokkal szemben." – mondta Pataky Piroska, a Mastercard digitális fizetési megoldásokért felelős marketingigazgatója.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről