A Magyar Posta felkészült a karácsony előtti forgalomra

Magyar Posta
Fót, 2021. november 11. A Magyar Posta Zrt. fóti logisztikai depójában telepített automata csomagszortírozó-rendszer 2021. november 11-én. MTI/Illyés Tibor
Vágólapra másolva!
A Magyar Posta versenyképességének fő iránya az innováció és a digitalizáció - mondta a Miniszterelnöki Kormányiroda nemzeti pénzügyi szolgáltatásokért és postaügyért felelős helyettes államtitkára csütörtökön, Fóton.
Vágólapra másolva!

Láng Géza a Magyar Posta Zrt. fóti logisztikai depóba telepített automata csomagszortírozó-rendszerének ünnepélyes üzembe helyezésén arról beszélt, hogy a kormány stratégiai jelentőségűnek tartja a posta csomaglogisztikai rendszerének modernizálására indított MPL+ projektet.

Hozzátette, hogy a projekt elsődleges célja a hatékony csomagfeldolgozás és kézbesítés, megfelelve a piaci verseny kihívásainak.

Schamschula György, a Magyar Posta Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy az MPL+ projekt beruházásai hozzájárulnak az évről évre növekvő csomagmennyiség hatékony kezeléséhez, kézbesítéséhez.

Hozzátette, hogy 2017-hez képest a posta megötszörözte csomag-feldolgozási képességét, de az év most következő időszaka a csúcsidőszak, ezért fontos, hogy a most átadott nagykapacitású gépsorral vághat neki a vállalat a szezonnak.

Az MPL+ projekt beruházásai hozzájárulnak az évről évre növekvő csomagmennyiség hatékony kezeléséhez Fotó: Szabó Gábor - Origo

A tavaly épült fóti üzem látja el Észak-Pestet és az észak-pesti agglomerációt, ami az egyik legforgalmasabb térségnek számít országosan. A fóti depó jelenleg a postai logisztikai hálózat egyik legnagyobb forgalmú küldeményfeldolgozó egysége. Az átadása óta eltelt egy évben mintegy 5,9 millió darab csomagot kezelt és indított kézbesítésre.

A Magyar Posta sajtóközleménye szerint a vállalat fóti logisztikai üzemébe több százmillió forintos beruházással két egymástól függetlenül működő, halszálka kialakítású szállítópályát telepítettek.

A Magyar Posta Zrt. fóti logisztikai depójában telepített automata csomagszortírozó-rendszer Forrás: MTI/Illyés Tibor

A gerincpálya egyenként 65 méter hosszú és a két gép együttesen óránként akár 7000 küldeményt is képes feldolgozni és szétosztani a futárok között, de a küldemények súlyát és térfogatát is képesek mérni.

Közleményükben kitértek arra is:

a logisztikai fejlesztésekkel párhuzamosan idén is felkészültek az év végi karácsony előtti időszakra.

A csúcsszezonra megemelik a létszámot a logisztikai területen, emellett az elmúlt évhez képest még több futárnál lesz bankkártyás fizetésre alkalmas POS-terminál, illetve a webáruházi partnerekkel egyeztetetten tervezték meg a kapacitásokat.