Szinte elképzelhetetlen, mi minden történik egyetlen perc alatt az interneten

internet, penetráció, magyarország
Növekszik a hazai internet-ellátottság aránya
Vágólapra másolva!
Egy ember hétköznapi életében egyetlen perc nem sokat jelent. Általában ennyi idő alatt nem történik túl sok érdemleges dolog. Ez viszont egészen másképp van az interneten. 60 másodperc alatt ugyanis szinte elképzelhetetlenül sok esemény zajlik le, köszönhetően a nagyjából 5 milliárd embernek, aki napjainkban interneteléréssel rendelkezik.
Vágólapra másolva!

Az emberi agy számára szinte felfoghatatlan, mi történik az interneten mindössze egyetlen perc alatt. Több milliárd ember egyszerre ugyanis elképesztő forgalmat generál. Egy kutatás pedig megnézte, mi történt 2021-ben az interneten, csupán 60 másodperc leforgása alatt.

Az adatokból általánosságban nézve az látható, hogy a különböző szolgáltatások és alkalmazások már a hétköznapjaink részévé váltak netezés közben. Közelebbről megnézve a számokat, az alábbi elképesztő adatokat kapjuk.

Egy perc alatt a Facebook Live videókat 44 millióan nézik. A YouTube felhasználók 694 ezer videót közvetítenek. Az Instagramon megosztanak 65 ezer fényképet. A TikTok felhasználói megnéznek 167 millió rövid videót. 12 millió ember küld iMessage üzenetet és 6 millió ember vásárol online. Az Amazon felhasználói csupán egy perc alatt elköltenek 283 ezer dollárt. Közben pedig a Microsoft Teams összeköt 100 ezer felhasználót.

Vagyonok egy perc alatt

Mindebből jól látszik, hogy a nagy technológiai óriásvállalatok szolgáltatásai milyen sűrűn szövik át a mindennapi életünket. Ez pedig a cégek bevételein is megmutatkozik.

Például az Amazon egyetlen perc alatt 955 ezer dolláros bevételt produkál, míg az Apple 848 ezer, az Alphabet (Google) 433 ezer dollárt, a Microsoft pedig 327 ezer dollárt keres.

A Facebooknál ez az összeg egy perc alatt 213 ezer dollár, a Netflixnél pedig 50 ezer dollár.

A technológiai óriások szolgáltatásai sűrűn átszövik a mindennapjainkat Forrás: AFP/Tobias Schwarz

A Google esete önmagában is jól mutatja az elképesztő számokat. A felhasználók ugyanis minden egyes percben 5,7 millió keresést indítanak el, ami kulcsfontosságú a vállalat percenkénti, közel félmillió dolláros bevételéhez.

Ráadásul az látszik, hogy az elmúlt években az internetes forgalom lenyűgöző ütemben bővült.

A digitális univerzum teljes adat- és információmennyisége kétévente megduplázódik, és az aktivitás növekedését jól mutatják a konkrét számok is.

Míg 2016-ban a Snapchat felhasználói csupán 527 ezer fotót osztottak meg percenként, addig 2021-ben már 2 milliót. A Twitteren 2017-ben percenként 452 ezer bejegyzést tettek közzé, idén már 575 ezret. A Netflixen pedig tavaly még csak percenként 404 ezer óra tartalmat néztek a felhasználók (összesen), de mára ez a szám 452 ezer órára emelkedett.

Növekedési kilátások

Ha pedig az internet jövőbeni növekedési kilátásait nézzük, kijelenthető, hogy további elképesztő bővülés várható az adatforgalomban. Már csak azért is, mert világszerte még mindig nagyon sokan nem férnek hozzá az internethez,

ám ha a netezők száma az eddigi trendek szerint bővül, akkor hamarosan újabb százmilliók lépnek majd föl a világhálóra

– derül ki a Visual Capitalist összefoglalójából.

A növekedési trendet elég jól érzékelteti, hogy 1993-ban még csak 14 millió ember internetezett világszerte. Ma pedig egyedül Chilében már több mint 14 millió felhasználó van. A globális netezők száma pedig csak 2021-ben eddig 500 millió fővel nőtt, ami 11 százalékos növekedés a tavalyi, 4,5 milliárdos létszámhoz képest. Ez azt jelenti, hogy percenként 930 új internetező jelenik meg a hálózaton.

Indiában és Kínában még sok százmillió új felhasználó jelenhet meg az interneten Forrás: Shutterstock

Az egyes országok tekintetében India és Kína produkálhatja a legnagyobb növekedést a felhasználók számában.

A két országban nagyjából 1,2 milliárd ember él még, aki nem internet-felhasználó. Ez lakosságarányosan Indiában 50 százalék, míg Kínában 41 százalék.

Ilyen növekedési lehetőségek mellett tehát minden esély megvan arra, hogy a következő években folyamatos és látványos bővülést látunk majd, nemcsak a felhasználói számban, de az adatforgalomban is. Vagyis évről évre egyre nehezebb lesz majd elképzelni, mi történik egyetlen perc alatt az interneten.