Cukorkaként vásárolták a Ferrarikat

Genfi autószalon 2015 Ferrari 488
The new Ferrari 488 GTB is seen during its presentation at the stand of the Italian carmaker, during the press day of the Geneva International Motor Show on March 3, 2015 in Geneva. The show runs through March 5 - 15, 2015. AFP PHOTO / RICHARD JUILLART
Vágólapra másolva!
A Ferrari 20 százalékkal növelte adózott eredményét az idei harmadik negyedévben elsősorban az eladások növekedésének köszönhetően.
Vágólapra másolva!

A cég azt közölte, hogy

a profitja 20 százalékkal, 207 millió euróra nőtt a szeptember végével záródott három hónapban az egy évvel korábbi 171 millió euróról.

Az olasz luxusautógyártó kamatok, adófizetés és értékcsökkenési leírások előtti eredménye (EBITDA) 12,4 százalékkal, 371 millió euróra emelkedett. A Ferrari negyedéves bevétele 1 milliárd 53 millió euró volt, 18,6 százalékkal nagyobb az egy évvel korábbinál.

A cég 2750 autót szállított le, ami 18,9 százalékkal több a tavalyi harmadik negyedévvel összevetve és 11,2 százalékkal felülmúlta 2019 harmadik negyedévét is. A Ferrari éves szinten 40 százalékkal több, 706 autót szállított le Észak- és Dél-Amerikába, és 2 százalékkal többet, 1308 autót az Európát, a Közel-Keletet és Afrikát egyesítő térségbe.

Kína esetében (beleértve Hongkongot és Tajvant) a mutató 109 százalékkal, 249 autóra ugrott.

Az ázsiai és csendes-óceáni térségbe szállított Ferrarik száma 21 százalékkal, 487-re emelkedett.

Ferrari 488 GTB Forrás: AFP/Richard Juillart

A Ferrari az idei első kilenc hónapban 8206 autót szállított le, 27 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.

A járműgyártó 1,45-1,5 milliárd euróról 1,52 milliárd euróra javította fel idei EBITDA-eredményére vonatkozó előrejelzését.

Tavaly összesen 9119 autót szállított le a Ferrari, 10 százalékkal kevesebbet a 2019. évinél.

A leszállított autók száma tavaly Európában és Ázsia döntő részében stagnált, ugyanakkor 20 százalékkal csökkent Észak- és Dél-Amerikában és 45,5 százalékkal zuhant Kínában (valamint az ebbe a piaci térségbe sorolt Tajvanon, Hongkongban).

A Ferrari öt éve vált ki anyavállalatából, a Fiat Chryslerből, és önálló részvénytársasággá alakult.