A játékok éve volt a tavalyi az USA-ban

Mattel Barbie
SAN RAFAEL, CA - JULY 25: Barbie dolls, made by Mattel, are displayed on a shelf at a Target store on July 25, 2018 in San Rafael, California. Toy maker Mattel announced plans to cut 2,200 non-manufacturing jobs after reporting a $240.9 million loss in its second quarter earnings. Justin Sullivan/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
A gördeszkáktól a Lego-figurákig számos játék eladása jelentősen megugrott tavaly az Egyesült Államokban. Ahogy ugyanis tömegek kényszerültek otthon maradni a koronavírus-járvány miatt, a gyerekek és a felnőttek is sokat költöttek a szórakozásra.
Vágólapra másolva!

Az amerikai játékeladások összértéke 25,1 milliárd dollár volt 2020-ban, ami 16 százalékos növekedésnek számított 2019-hez képest – derül ki az NPD Group most közzétett adataiból.

A koronavírus-járvány hatásait jól mutatja, hogy március közepéig az eladások gyakorlatilag stagnáltak, vagyis addig nem volt érezhető érdemi elmozdulás 2019-hez képest. Ahogy azonban a elkezdődtek a lezárások, a háztartások egyre több szabadon elkölthető jövedelmet fordítottak játékokra, mivel a szórakozások számos formája elérhetetlenné vált.

Májusban például már 38 százalékkal nőttek a játékeladások a megelőző évhez képest.

Itt az is sokat számított, hogy egy hónappal korábban megérkeztek az államtól kapott, magánszemélyeknek juttatott pénzügyi támogatások.

Hasítottak tavaly a játékgyártók az USA-ban Forrás: AFP/Imaginechina/Yang Jin

Noha május volt az év legerősebb hónapja a játékiparban, októberben ismét jelentősen, 33 százalékkal nőttek az eladások. Ez annak tudható be, hogy ekkor indultak el a komolyabb ünnepi leárazási akciók, például az Amazon Prime Day.

A kiskereskedők egyébként is igen erős ünnepi szezont zártak. A karácsonyi eladások 8,3 százalékkal bővültek 2019-hez képest – idézi a CNBC a National Retail Federation adatait.

A legnépszerűbb márkák között olyanok voltak, mint a L.O.L. Surprise!, a Barbie, a Star Wars, a Pokemon, valamint a Marvel Universe. Ezek a márkák a teljes éves játékeladások 13 százalékát adták.

A kereslet általános növekedését az is mutatja, hogy a játékgyártók minden kategóriában általános árnövekedést élvezhettek, vagyis valóban keresletbővülésről volt szó, és nem arról, hogy a cégek csupán brutális leárazásokat hajtottak végre.