A britek úgy veszik a luxusórákat, mintha nem lenne holnap

Luxury Brand Armbanduhr Bavaria Baviera Bayern Brille Cartier Clocks France Geschaeft GLASSES Laden LOGO Luxus Luxusmarke Marke Mode Monaco Muenchen Munich Oberbayern Occhiali Orologio Taschen BAG borse FASHION lusso luxury marchio moda negozio SHOP WATCH
The shop window of the french luxury brand Cartier with two watches with diamonds is seen in Munich. (Photo by Alexander Pohl/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Hatalmas lelkesedéssel vásárolják a britek a luxuskarórákat, de más ékszerek iránt is megugrott a kereslet. Úgy tűnik, a brit lakosság tehetős része elkezdte elkölteni a járvány alatt felhalmozott megtakarításait.
Vágólapra másolva!

Jelentősen megugrott az olyan svájci luxuskaróra-márkák értékesítése az Egyesült Királyságban, mint a Rolex vagy az Omega. A svájci karórák eladásai ugyanis 43 százalékkal emelkedtek az augusztus 1-jét megelőző 13 hét során, a koronavírus-járvány előtti szinthez képest – írja a The Guardian.

A tehetősebb brit vásárlók az ékszerekre is lecsaptak. Érezhetően megnőtt ugyanis a kereslet az esküvői karikagyűrűk és az eljegyzési gyűrűk iránt is.

A svájci órák legnagyobb brit forgalmazójának számító Watches of Switzerland vezetője, Brian Duffy kiemelte, az elmúlt negyedévben 297,5 millió fontos bevételt értek el, ami több mint duplája volt a megelőző év azonos időszakában mértnek.

A britek elkezdtek lendületesen karórákat és ékszereket vásárolni Forrás: Getty Images/iStockphoto/Pekic/Marko Pekic

Mindezt pedig úgy sikerült összehozni, hogy közben a külföldi vásárlók hiányoztak piacról, jelentős részben az utazási korlátozások miatt. Most ugyanis a brit eladásoknak csupán 7 százalékát adták a külföldi látogatók, míg 2019-ben ez az arány nagyjából 30 százalék volt.

Duffy hangsúlyozta, számítottak arra, hogy erős időszak következik, mivel az elmúlt időszakban sokan tudtak megtakarítani, ahogy a járvány miatt korlátozottak voltak a fogyasztási lehetőségek. A vállalat az idei karácsonyi szezonban is lendületes kereslettel számol.

Hozzátette, a Cartier és a Rolex márkák kifejezetten erősen teljesítettek, de az Omega iránt is komoly érdeklődés mutatkozott, köszönhetően részben az olimpia szponzorálásának.

Emellett az ékszerek általános értékesítését az is megdobta, hogy enyhültek az esküvőkre és eljegyzési partikra vonatkozó járványügyi korlátozások. Ennek köszönhetően a karikagyűrűk iránti kereslet megháromszorozódott, az eljegyzési gyűrűk iránti kereslet pedig megduplázódott.