Közel 1,5 milliárd dollárt költ karbonsemleges konténerhajókra a Maersk

MV Maersk Emerald
Oakland, CA - May 16, 2017: Cargo ships are unable to maneuver sideways. Multiple tugboats work in tandem to assist MAERSK EMERALD to maneuver sideways to the dock at the Port of Oakland.
Vágólapra másolva!
Összesen 1,4 milliárd dollárt költ a karbonsemlegesség felgyorsítására a világ legnagyobb szállítmányozó cégének számító Maersk. A vállalat nyolc olyan konténerhajót rendel, amely zöld üzemanyaggal működik, amivel évente több mint 1 millió tonnával csökkentheti a szén-dioxid-kibocsátását.
Vágólapra másolva!

Jelentős lépést tervez a karbonsemlegesség felé a világ legnagyobb szállítmányozási cégének számító Maersk. A társaság összesen 1,4 milliárd dollárnyi beruházással fokozná a működésének zöldítését, aminek keretében nyolc darab, zöld metanollal is működő konténerhajót vásárol – írja a The Guardian.

A dán cég ezzel évi több mint 1 millió tonnával csökkenheti a szén-dioxid-kibocsátását, ami az egész iparág történetében is kiemelkedően nagy lépésnek számít.

A globális tengeri szállítmányozás relatíve lassan reagált a zöld üzemanyagokra történő átállásra, miközben az iparág a világ teljes üvegházhatásúgáz-kibocsátásának majdnem 3 százalékát adja.

A 16.000 konténeres kapacitással bíró hajókat egyébként a dél-korai Hyundai Heavy Industries-tól rendelik, és 2024 elejére szállíthatják le őket. A hajók 10-15 százalékkal lesznek drágábbak, mint a hagyományos társaik – egyenként 175 millió dollárba kerülnek.

Fokozza a zöld átállását a Maersk Forrás: Imaginechina/Yu fangping - Imaginechina/Yu Fangping

A Maersk hivatalos tervei szerint a jövőben már csak karbonsemleges új hajókat rendelnek, és a vállalat 2050-re szeretné elérni a zéró károsanyag-kibocsátási szintet.

A cég emellett a múlt héten vázolta fel az arra vonatkozó terveit, hogy karbonsemleges zöld metanol gyártásába fogjon a REintegrate nevű társasággal, amely a dán European Energy energiacég leányvállalata.

A dán üzem a tervek szerint mintegy 10 000 tonna e-metanol előállítására lesz majd képes.

A Maersk mindezzel pedig nagyban hozzájárul ahhoz is, hogy zöldebbé tegye olyan nagyvállalatok beszállítói láncait, mint a H&M vagy az Unilever, de a cég 200 legnagyobb ügyfele között olyan óriások is megtalálhatók, mint az Amazon, a Disney és a Microsoft.