Jelentős összegeket fordítanak vasútfejlesztésre Magyarországon

belföldi vasutas, intercity MÁV, vasút, vonat, avatás Déli pályaudvar forgalomba állítás IC-kocsi KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ KÖZLEKEDÉSI LÉTESÍTMÉNY SZEMÉLY utas utastér vonat
Budapest, 2020. február 13. A MÁV első, saját gyártású, belföldi forgalomra szánt másodosztályú InterCity (IC+) kocsija a forgalomba állításának napján a Déli pályaudvaron 2020. február 13-án. Az utasok a Zalaegerszegre közlekedő Göcsej InterCity járaton utaztak először az új járművön. MTI/Balogh Zoltán
Vágólapra másolva!
Hatezer milliárd forint szánnak a következő években vasútfejlesztésre, a források kétharmadát a vasúti infrastruktúra korszerűsítésére, egyharmadát pedig az úgynevezett "gördülő állomány", vagyis vasúti kocsik minőségi cseréjére fordítanák - mondta Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára Kőszegen a Momlok Építő Zrt. által rendezett gépbemutató szakmai napon.
Vágólapra másolva!

A következő 10-15 évben a közlekedésfejlesztés középpontjában egyértelműen a vasútfejlesztés áll majd,

a beruházásokkal versenyképesebbé, kényelmesebbé és gyorsabbá válik a hazai vonatközlekedés - mondta.

Illusztráció Forrás: MTI/Balogh Zoltán

Hozzátette: a fejlesztések kiemelt célja a vasúthálózat minőségének, teherbíró-képességének és biztonságtechnikájának javítása; a vasútépítésre szakosodott építőipari cégek számára ugyanakkor komoly lehetőséget ad a vasútprogram megrendelés-állományuk növelésére.