Élőben közvetítik munkájukat a kínai farmerek, és ezzel rengeteget keresnek

farmer, munkás, mezőgazdász, mezőgazdasági dolgozó, gazda, paraszt, termelő, kína, livestream, online, tic-toc, internet
--FILE--26-year-old Chinese farmer Liu Jinying who is an online celebrity makes live streaming webcast as he prepares to labor at the rice fields in Sankuaishi village, Hejiang county, Luzhou city, southwest China's Sichuan province, 21 August 2017. Liu Jinying, a Chinese farmer in his twenties in Luzhou city, southwest China's Sichuan province, has become an online celebrity through making live streaming webcast of his countryside life, making more than 80,000 yuan ($12,000) in half a year. Liu is the only man of his age living in the village, while other young people have chosen to migrate to work in cities for higher income. After waking up at 6am, Liu usually makes live streaming webcast of his daily routines – housework, catching fish or shrimp, feeding pigs, and laboring at the rice fields. He has nearly 100,000 followers on a video streaming website, where followers pay him by tipping. Liu's parents think their son should get a proper job, instead of making live streaming webcast of what they believe to be nothing special. Liu uses the name Golden Cow online, and also calls his followers his "Holy Cow Family". He also says he is not a cyber star, but a farmer who wants to cash in on the Internet. (Photo by Qiu bo / Imaginechina / Imaginechina via AFP)
Vágólapra másolva!
Kína mezőgazdasági termelői és forgalmazói interaktív élő közvetítéssel és rövid kisfilmekkel reklámozzák a termékeiket a városlakóknak. A rövidke videók akkora internetes szenzációt váltottak ki az országban, hogy a gazdák már több száz millió jüant keresnek azok segítségével.
Vágólapra másolva!

A falusi születésű Jin Guowei-t 2018-ban még ellepték a különböző adósságok, így kénytelen volt Kína utcáin gyümölcsöket kínálni az arra tévedő turistáknak. Ma már hatalmas népszerűségnek örvend országában, mivel több mint 7,3 millió követővel rendelkezik a TikTok videós platform kínai változatán, a Douyin-on.

Mindemellett a Bloomberg beszámolója szerint 2020-ban 300 millió jüan (46 millió dollár, vagyis körülbelül 14 milliárd forint) bruttó árbevétele volt.

Egy másik mezőgazdasággal foglalkozó farmer, Guo Chengcheng a 2,5 millió Douyin követőjének közvetíti, ahogy betakarítja a termést földjein. Jelenleg élő közvetítésenként 50 ezer megrendelést fogad el, így bruttó árbevétele legalább havi 9 millió jüan.

Illusztráció Forrás: Imaginechina via AFP/Qiu bo - Imaginechina/Qiu Bo

A kínai videómegosztó platformon befutó gazdák sikerességéhez a koronavírus-járvány terjedése ellen hozott korlátozások is jelentősen hozzájárultak. Ennek következtében az élelmiszerek online értékesítése igencsak népszerűvé vált, a közösségi oldalak pedig olcsó megoldást biztosítottak a kisüzemi gazdálkodók számára, hogy sikeres vállalkozást alakítsanak ki.

Mindemellett az e-kereskedelem szakemberei szerint a mezőgazdasági munkát közvetítő felhasználók sikerének egyik oka, hogy

a nézők, akik főleg metropoliszokban élnek, nagy érdeklődést mutatnak a természet iránti tartalmakért.

Továbbá a Kínában korábban regisztrált élelmezésbiztonsági problémák miatt a városi lakosok gyakran bizalmatlanok a hagyományos piacokkal szemben, így hamarabb vásárolnak a termelési folyamatot online bemutató gazdáktól.

A Kínai Mezőgazdasági Egyetem kutatói szerint 2025-re a vidéki, e-kereskedelemben dolgozók létszámhiánya drasztikusan, 61,3 százalékkal nő 3,5 millió főre - vagyis ennyien fognak hiányozni a szektorból. Ezt a növekedő hiányt pedig a különböző videómegosztó platformoknak szándékukban áll betölteni - derült ki a Bloomberg beszámolójából.