A társalgási kereskedelem lehet a következő nagy dobás az online vásárlásban

ad background banner business cellphone chat cloud comment communication community computer concept connection data desktop device digital electronic follow friend global hand heart icon information internet laptop like love market media message mobile ne
Businessman holding smartphone to use social media icon such as love like and star. Marketing and business concept.
Vágólapra másolva!
Egyre több vállalat próbál kapcsolatba lépni a fogyasztókkal a társalgási applikációk segítségével, az újfajta csatornák kiaknázásához a koronavírus-járvány adta az ötletet és lehetőséget. A részletekről az Economist számolt be.
Vágólapra másolva!

Az online üzenetküldés intim médium a magánvélemények és érzelmek megosztására.

Ez egy 'koktélparti suttogás' digitális formában, ahogy a WhatsApp szolgáltatás egyik felhasználója fogalmazott.

Most a világ legnagyobb márkái merészkednek erre a személyes területre.

A hagyományos kommunikációs csatornák, például az ügyfélszolgálat és az e-mail korlátainak tudatában néhány évvel ezelőtt a cégek elkezdték használni a WhatsAppot és testvéralkalmazását, a Messengerét, valamint az Apple iMessage-ét, és az olyan független alkalmazásokat, mint a Line. A világjárvány minden ilyen alkalmazásnak lendületet adott.

Az Instagramon, a Facebook fotómegosztó alkalmazásán és a Messengeren történő üzenetküldés a kényszerű bezárkózás idején 40 százalékkal nőtt.

A mobileszközökön eltöltött idő négyötöde ma már a csevegő alkalmazásokon zajlik.

A vállalatok ma már emiatt a leggyorsabban ezeken a közösségi platformokon érhetik el az ügyfeleket, így az üzenetküldés létfontosságúvá vált az üzleti életben, nem csak kísérleti céllal - mondja Javier Mata, a Yalo nevű startup alapítója, aminek technológiája összekapcsolja a cégeket az üzenetküldő szolgáltatásokkal.

Illusztráció Forrás: Origo

Kínaiak százmilliói bonyolítják már online vásárlásaikat csevegés keretében a WeChat alkalmazás segítségével – ezt szeretnék a vállalatok nemzetközi szinten is honosítani. A WeChat applikáció a Tencent, Kína leghatalmasabb technológiai cégének tulajdonában van.

Jelenleg több mint 1 milliárd ember lép kapcsolatba vállalkozásokkal csevegésen keresztül, Kínát nem számítva.

Naponta 175 millió ember küld üzenetet a WhatsApp üzleti fiókjaira.

A Yalo ügyfelei között olyan fogyasztási cikkek óriásai vannak, mint a Coca-Cola, a Nestlé, a PepsiCo és az Unilever, valamint a Walmart, a világ legnagyobb kiskereskedője.

A 2017-ben indult Apple Business Chatet a Home Depot áruházak, a Hilton szállodák és a Burberry divatmárka már használja.

Illusztráció Forrás: Dreamstime

A "C-kereskedelem" (társalgási kereskedelem) már meghonosodott Ázsiában és Latin-Amerikában, ahol a szélessávú internethez és a jó minőségű eszközökhöz való szórványos hozzáférés miatt az e-kereskedelem és a vállalatspecifikus alkalmazások sokak számára elérhetetlenek.

Az üzleti üzenetküldés hívei azt állítják, hogy a „C-kereskedelem" egy-két évtizeden belül kiszorítja az e-kereskedelmet. Az üzenetküldés azonban leginkább az e-kereskedelem továbbfejlesztéseként és a "közösségi kereskedelem" (vásárlás a közösségi médiában) testvéreként értelmezhető.

Bizonyos szempontból a „C-kereskedelem" visszautal a múltba.

A postai rendeléstől és annak modern megjelenésétől, az online vásárlástól eltekintve a kereskedelem évezredek óta a beszélgetésre támaszkodik. Az üzleti üzenetküldésnek mégis vannak új elemei. Személyre szabottabb, mint az sms-marketing, amely az utóbbi években Amerikában és Európában már jelentős sikereket ért el.

A közeli jövőben a mesterséges intelligencia megoldások (AI) képesek lesznek olyan általános vásárlói kérésekre válaszolni, mint például "szerezzen nekem egy ötévesnek a természettudományos oktatás köré épülő születésnapi játékot nagyjából 40 dollárért", választási lehetőségeket javasolva és másodpercek alatt lebonyolítva a tranzakciót.