50 ezer elektromos autónak kell a szabadban parkolnia, hogy ne gyújtsák fel a garázst

Charging an electric car in winter. ELECTRICITY automotive COLD VM city center e-car WINTER charging databaseREST ELECTRIC VEHICLE low temperatures CITY automotive industry charging column car electricity PARKING ECONOMY
Charging an electric car in winter when it's freezing cold. Plug of an e-car during the charging process in the cold season, electric car-e-car is being charged, charging plug, charging cable, charging column, charging socket, e-mobility, electrification. Electromobility, plug. Car maker, auto, cars, automobiles, manufacturers, auto industry, premium brand. Electric vehicle, electric vehicles.BMW Â | usage worldwide
Vágólapra másolva!
Az Egyesült Államok autóbiztonsági szabályozói arra szólították fel az elektromos Chevrolet Bolt járművek mintegy 50 ezer tulajdonosát, hogy tűzveszély miatt parkoljanak kint a szabadban az otthonuktól és más építményektől távol, miután feltöltötték a szerkezeteket.
Vágólapra másolva!

A General Motors (GM) szintén arra kérte az elektromos Chevrolet Bolt járműtulajdonosokat, hogy ne töltsék egész éjszakán át a szerkezeteket, mivel veszélyes lehet. Az egyik legnagyobb amerikai autógyártó vállalat azután hívta fel a figyelmet a lehetséges veszélyhelyzetre,

miután kettő, már novemberben visszahívott és átvizsgált autó kigyulladt.

A 2017-2019-es amerikai Chevrolet Bolt elektromos járműben valószínűleg a hátsó ülés alatt lévő nagyfeszültségű akkumulátor okozhatja a tüzet. Az LG Chemical vállalat dél-koreai üzemében gyártott közel 69 ezer modellt, melyek közül 50 ezer az Egyesült Államokban van forgalomban, vissza kellett hívni tavaly novemberben öt bejelentett tűzeset miatt.

A képen egy 2017-es Chevrolet Bolt elektromos jármű látható Forrás: Chevrolet

A GM viszont csak 2021 májusában állt elő tervével, amivel megoldhatja a problémát. A modelleket végül megvizsgálták és a gyanús akkumulátorokat kicserélték, majd új szoftvert telepítettek rájuk, amely képes felismerni a komplikációt és elkerülni a lehetséges tűzestet. Jelenleg viszont úgy tűnik, a javítások nem elegendőek a probléma megelőzéséhez.

A két, nemrégiben történt tűzeset olyan járműveket érintett, amelyeket már ellenőriztek, és az új szoftver futott rajtuk.

A GM továbbra is vizsgálja a tűzeseteket, és arra kéri a tulajdonosokat, hogy a szabadban parkoljanak, illetve ne töltsék a szerkezeteket egész éjszakán át. A vállalat továbbra is szűkszavú azt illetően, hogy pontosan mi okozhatja a problémát.