Harminc évvel ezelőtt indult el az első InterCity-vonat Magyarországon

retro IC-kocsi
Egy retró InterCity (IC)-vonat büfékocsija az első IC-vonat 30 évvel ezelőtti elindítása alkalmából tartott sajtótájékoztató után Miskolcon, a Tiszai pályaudvaron 2021. június 5-én. Harminc évvel ezelőtt, 1991 júniusában indult el Magyarországon az első InterCity-vonat Budapestről Miskolcra, a távolsági szolgáltatás alapját jelentő járatokat ma már évente mintegy 10 millióan választják.
Vágólapra másolva!
Harminc évvel ezelőtt, 1991 júniusában indult el Magyarországon az első InterCity (IC)vonat Budapestről Miskolcra, a távolsági szolgáltatás alapját jelentő járatokat ma már évente mintegy 10 millióan választják - hangzott el a jubileum alkalmából tartott sajtótájékoztatón szombaton Miskolcon, a Tiszai pályaudvaron egy retró IC-szerelvény előtt.
Vágólapra másolva!

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta:

az eltelt évtizedekben számos vonalon indultak el az IC-vonatok, napjainkban ez a távolsági vasúti szolgáltatás jelentős szereppel bír, naponta csaknem 250 IC-vonat jár az országban.

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója beszédet mond az első InterCity-vonat 30 évvel ezelőtti elindítása alkalmából tartott sajtótájékoztatón Miskolcon, a Tiszai pályaudvaron egy retró InterCity (IC)-szerelvény előtt 2021. június 5-én. Forrás: MTI/Vajda János

Homolya mint mondta:

a vasúttársaság járműállományában több mint 350 IC forgalomra alkalmas kocsi van, évente több tucat ilyen vagont gyártat a MÁV.

Hozzátette: az IC-kocsik több generációs fejlesztésen mentek keresztül az elmúlt 30 évben,

a közelmúltban elkezdték gyártatni az IC+ személyvagonokat is, amelyek a nyáron a Budapest-Keszthely között közlekedő IC-szerelvényeken jelennek majd meg először.

Egy retró InterCity (IC)-vonat büfékocsija az első IC-vonat 30 évvel ezelőtti elindítása alkalmából tartott sajtótájékoztató után Forrás: MTI/Vajda János

Csöbör Katalin, Miskolc fideszes országgyűlési képviselője az eseményen azt hangsúlyozta: az elmúlt évtized vasúti és közúti fejlesztéseinek köszönhetően számos nagy cég telepedett le Miskolcon, fektetett be itt, és dolgozók ezreit foglalkoztatja.

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója (j), Csöbör Katalin, Miskolc fideszes országgyűlési képviselője (háttal) és Kormányos László, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgató-helyettese (j3) egy retró InterCity (IC)-vonat büfékocsijában az első IC-vonat 30 évvel ezelőtti elindítása alkalmából tartott sajtótájékoztató után. Forrás: MTI/Vajda János

Mint mondta:

az új IC-kocsik forgalomba állítása is egy előremutató fejlesztés, a MÁV olyan közlekedési alternatívát tud majd kínálni, aminek köszönhetően sokan a környezet- és utasbarát közlekedési lehetőséget részesítik majd előnybe.

Az új IC-kocsikról szólva Kormányos László, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgató-helyettese elmondta: ezek a teljes keleti országrészben kör- és IC-járatokban közlekednek.

Felirat a retró InterCity (IC)-vonat az első IC-vonat 30 évvel ezelőtti elindítása alkalmából tartott sajtótájékoztató után Miskolcon, a Tiszai pályaudvaron 2021. június 5-én. Forrás: MTI/Vajda János

Hozzátette: a tavaszi menetrend módosítás több vonalon előnyös változást hozott az utasoknak, az új vagonok forgalomba állításával a vasúttársaság célja, hogy a teljes IC-hálózaton kiszámítható és jó minőségű szolgáltatást kínáljon, versenyképes alternatívát nyújtva az egyéni közlekedéssel szemben.