A rangos üzleti lap idén ötödik alkalommal adta ki éves jelentését a kontinens leggyorsabban növekvő vállalatairól, megemlítve a koronavírus-járvány kapcsán jelentkező kockázatokat, mint a növekedést és a kereslet emelkedését gátló tényezőket.
A listán idén új belépők is szerepelnek - az első tíz helyett mind az -, de a szerkesztők kiemelik, hogy 314 olyan vállalat van, ami már a 2020-as összeállításba is bekerült.
Magyar szempontból különös jelentőséggel bír, hogy
a 2021-es lista élmezőnyébe, 70. helyre a hazai márka, a Nanushka mögött álló vállalatot helyezték.
A cég a 2020-as összeállítás egyik visszatérője.
A lista 94. helyén - új belépőként - a Mcule.com nevű magyar vállalkozás áll, melynek tevékenysége - kémiai piacterek fejlesztése - a gyógyszerkutatáshoz köthető.
A teljes listát ide kattintva lehet böngészni, további magyar cégekkel az 1000 leggyorsabban növekvő cég között.
Az első helyezett egyébként a Bulb Energy lett, amely az Egyesült Királyság legnagyobb zöldenergia-vállalata, a piac 6 százalékát ellátva.
A módszertanról:
A leggyorsabban növekvő európai vállalatok listájának összeállítása a 2016 és 2019 között elért, százalékban kifejezett bevételnövekedés alapján történt, ám számos további elemzési szempontot vettek figyelembe a szerkesztők. Ahhoz, hogy egy vállalat egyáltalán az összeállításba kerülhessen, több más feltételnek kellett megfelelnie, például 2016-ban legalább 100 ezer euro (illetve ezzel egyenértékű, pénzügyi évre számolt) bevételt kellett elérnie, 2019-ben pedig 1,5 millió eurónyit. A társaságnak függetlennek kell lennie (nem lehet például leányvállalat), és ha tőzsdén jegyzett vállalatról van szó, 2019 óta részvényeinek árfolyama nem csökkenhetett 50 százalékot elérő vagy meghaladó mértékben.