A magyarországi Hell Energy egy fontos dologban az egész világot megelőzte

Xixo
Vágólapra másolva!
Február 1-től a Xixo szénsavas italait kizárólag 100 százalékban és végtelenszer újrahasznosítható aludobozba csomagolja a Hell Energy Magyarország Kft., ami egyúttal azt jelenti, hogy a gyártó ebben a termékcsoportban teljesen megszünteti a PET-palackos kiszerelést. A vállalat ezen lépése környezetvédelmi és fenntarthatósági szempontból is példamutató: ma hazánkban a szénsavas üdítők nagy része műanyag palackban kerül a boltok polcaira, és a csomagolás legnagyobb része szemétként végzi, ami köztudottan egyike a Földünket leginkább szennyező és veszélyeztető tevékenységnek - írják közleményükben.
Vágólapra másolva!

A Xixo gyártója, a Hell Energy Magyarország Kft. egyike azon magyarországi vállalatoknak, ahol a fenntarthatóság nemcsak elméleti szinten része a vállalati filozófiának, hanem egyben stratégia épül rá, és az valódi tettekben mutatkozik meg. A Hell csoport éppen ezért immáron garantáltan legalább 75 százalék újrahasznosított alumíniumból készült italdobozokba tölti a termékeit, ahogy tavalyi bejelentésükben előrevetítették. Az alumíniumbeszállítóval 2020. július 21-én megkötött szerződés értelmében

a Hell csoport a világon az első italgyártó, amely garantáltan a legmagasabb újrahasznosított tartalommal bíró alumíniumot használja csomagolóanyagként február 1-től valamennyi italdoboza esetében.

A fogyasztók ma már joggal várhatják el a legnagyobb piaci szereplőktől, hogy felelősségtudatos döntéseikkel óvják a bolygót, és példát mutassanak más vállalatok számára is. A prémium minőségű Hydro CIRCAL75 alkalmazása fenntarthatósági szempontból az egész iparág számára mérföldkő, és egyben jó alternatív megoldás az elfogadhatatlan mértékűre duzzadt műanyagszennyezés megállításához.

A Xixo palackokat készítő Quality Pack Zrt. gyártelepe Forrás: Copy or reuse only with permission./Oliver Solteszky

A cégcsoport hosszú távú fenntarthatósági fejlődési programjának köszönhetően folyamatosan növelte portfóliójában az aludobozos termékek arányát, így tavaly már termékeinek 95 százaléka alumíniumdobozban került forgalomba.

A cég azt is vállalta, hogy 2025-ig 1 százalékra csökkenti a PET-palackok használatát, amely ígéretét betartva, újabb lépésként leállította a műanyag palackos szénsavas italok gyártását.

Globális szinten is a legnagyobb termékcsoportnál, a szénsavas üdítőitalok kategóriájában szüntetik meg a PET-palackok használatát. Vállalták, hogy a PET-palackos kiszerelések arányát 5 százalékról 1 százalék alá csökkentik, és most újabb lépést tettek ezen céljuk elérésében.

– jelentette ki Vecsei Márton, a Xixo márkavezetője.

A Xixo új palackjai Forrás: Origo

A PET-tel szemben az alumínium italdobozok – megfelelő gyűjtés és kezelés mellett – végtelenszer és teljes mértékben, minőségvesztés nélkül újrahasznosíthatók. Hulladékanyagként is a legértékesebbek az összes csomagolás közül, így visszagyűjtésük és újrahasznosításuk is a legkönnyebben, legnagyobb arányban megoldott.

A valaha kibocsátott alumínium mintegy 75 százaléka jelenleg is forgalomban van, a hatékony körforgásnak köszönhetően 60 nappal az után, hogy a fogyasztó a szelektív hulladéktárolóba dobta, ismételten alumíniumdoboz készülhet belőle.

Ezzel szemben a műanyaghulladék legnagyobb része több száz évig veszélyezteti az élővilágot. Az Ellen MacArthur Alapítvány kutatásai alapján az évente előállított 78 millió tonna műanyag csomagolás mindössze 2 százaléka kerül egy „zárt körben" újrahasznosításra.

A Xixo töretlenül dolgozik a fenntarthatósági programjának megvalósításában, amely nem képzelhető el fogyasztóik közreműködése nélkül.

– tette hozzá végezetül Vecsei Márton.