Kiderült, miket várnak a bankoktól a leginkább az ügyfelek

job curriculum hr interview cv manager hunting resume hiring find professional seeker interviewer interviewee business application businessman career choice concept contact employment entrance growth human resources new offer office opportunity recruitmen
Business situation, job interview concept. Confident businessman in a job interview with a corporate personnel manager.
Vágólapra másolva!
A megbízhatóság és stabilitás mellett, a gyors, illetve a korszerű online ügyintézést, a rugalmasságot és a fiókhálózat kiterjedtségét is a bankok fő értékei közé sorolták a megkérdezettek a Takarékbank megbízásából készült felmérésben.
Vágólapra másolva!

A kilenc pénzintézet ügyfeleinek megkérdezésén alapuló közvélemény-kutatás kapcsán kiemelték, a Takarékbank ügyfelei körében egyedüliként hangsúlyos elvárás a helyi társadalmi környezet iráni felelősségvállalás, a helyi értékek támogatása.

A felmérésben megkérdezettek 70 százaléka megfontolná, hogy egy új termék vagy szolgálatás igénybevételéhez jelenlegi bankja helyett olyan hitelintézetet válasszon, amely kiemelkedő hangsúlyt fektet a társadalmi felelősségvállalás értékeire.

A megkérdezettek csaknem kétharmada ugyanakkor nincs tisztában azzal, hogy mit takar pontosan a társadalmi felelősségvállalás, hogyan működik egy hitelintézet felelős piaci szereplőként.

Illusztráció Forrás: Origo

A kutatásban külön vizsgálták az ügyfelek véleményét a bankok támogatáspolitikájáról.

A megkérdezettek többsége úgy gondolja, hogy a hitelintézeteknek más cégekkel összehasonlítva nagyobb hangsúlyt kell fektetniük erre. Kifejezetten elvárják, hogy a pénzintézetek felkaroljanak és támogassanak jó ügyeket vagy nyújtsanak segítséget valamilyen krízishelyzet, például a koronavírus-válság esetén.

Az ügyfelek körében az egészségügy, a kultúra és a sport támogatása, valamint a pénzügyi edukáció is alapelvárás.


A közvélemény-kutatást a Trend International készítette ötszáz, bankkapcsolattal rendelkező magyar felnőtt megkérdezésével; a felmérés a kilenc nagy bank lakossági piaci részaránya szerint reprezentatív.