Ritka gyorséttermi szívószálakat próbálnak eladni több százezer forintért

Austria: McDonald's in Salzburg LIF Mindestlohn Architektur Lebensmittelskandal Kapitalismus österreichisch schmiedeeiserne Geschäftsjahr Aktienkurs Masterfranchise Sanktionen Essen Nordamerika Essgewohnheiten Handelsvorschriften Franchisevertrag Attrakti
A salzburgi Getreidegasse és az ott lévő gyorsétterem cégére
Vágólapra másolva!
Nagy visszhangot váltott ki, amikor a McDonald's bejelentette, hogy a műanyag szívószálait környezetbarát papír alternatívára cseréli. A hír után egyesek petíciót indítottak a döntés visszavonását illetően, szemfüles próbálkozók pedig a gyorsétterem rajongói számára „eredeti" szívószálat kínálnak egy internetes kereskedési portálon, órási összeget kérve érte.
Vágólapra másolva!

A McDonald's úgy döntött, hogy számos országban, mint Nagy-Britannia vagy Ausztrália, kivonja éttermeiből a műanyag szívószálait, hogy ezzel csökkentse a kibocsátott káros hulladék mennyiségét. Mindemellett számos vállalat újragondolta műanyaghasználatát a közelmúltban és alternatív megoldásokkal próbál választ találni a globális műanyagproblémára. Ahogy az Origo korábban megírta, a Coca-Cola is beállt a sorba és 100 százalékban újrahasznosított anyagból készült palackokat dob piacra, így küzdve a műanyagszennyezés ellen.

Úgy tűnik azonban, hogy az embereket az is foglalkoztatja, hogy a szívószálat milyen érzés használni. Nagy-Britanniában a vásárlók egy része elégedetlen az eddigi megoldásokkal, mivel a papír alapú szívószál gyakran átázik, szétnyílik, még mielőtt az italt el lehetne fogyasztani.

A brit fogyasztók egy része petíciót is indított, hogy a cég hozza vissza a műanyag szívószálakat.

Hirdetés az eBay weboldalán Forrás: Twitter

Ezt látván, egyes optimista eBay felhasználók elkezdték árulni a felületen az eredeti fehér, piros és sárga színű műanyag szívószálakat. A „hihetetlenül ritka" termékéket az online piactéren egyesek 1000 és 1500 ausztrál dollár közötti értékben árulják (230 - 350 ezer forint).

A webes felületen az egyik hirdetésben a következő olvasható:

A gyorséttermi vállalat viszont nem tervezi, hogy visszaáll a műanyag szívószálakra, hiszen a cég tavaly ígéretet tett arra, hogy éttermeiből évente 868 tonna műanyagot távolít el. Az elhatározás előtt a vállalatnak több próbálkozása is volt a műanyag visszaszorítására, például 2019-ben tíz napig műanyagmentesen működött az egyik étterme, amelyen eredményei biztatóan voltak és a vevők is nyitottak voltak rá.