Grandiózus hitelből bővíti tevékenységét a Tesla kínai versenytársa

kínai autó
A Xpeng P7 electric vehicle is displayed during the 18th Shanghai International Automobile Industry Exhibition, also known as Auto Shanghai 2019, in Shanghai, China, 16 April 2019. Chinese electric vehicle maker Xpeng has launched its second production model at the Shanghai motor show. The P7 four-door saloon will rival the Tesla Model 3 with contemporary coupe-like styling and a drivetrain that's claimed to provide it with a range of more than 311 miles in China's NEDC-based tests.
Vágólapra másolva!
A kínai Xpeng elektromos autógyártó bejelentette, hogy öt kínai bank 12,8 milliárd jüan (2 milliárd dollár) értékű hitelkeretet biztosít számára a gyártás és az eladások bővítésére - adta hírül a CGTN kínai székhelyű, nemzetközi hírcsatorna.
Vágólapra másolva!

A New York-i tőzsdén jegyzett, 2014-ben alapított, a dél-kínai Kantonban (Kuangcsou) székelő Xpeng piaci értéke jelenleg 35 milliárd dollár. A gyártó legelső, Xpeng G3 típusú utcai terepjáróját 2018 decemberében dobták piacra, második modelljét pedig 2020 áprilisában mutatták be. Az autókat jelenleg két kínai üzemben gyártják, de a vállalat már tervezi egy harmadik gyár felépítését is.

Az Xpeng, amely elsősorban a kínai piacon értékesíti a járműveit, az amerikai Tesla és a kínai NIO versenytársa.

Tavaly több mint 27 ezer autót szállított le. Decemberben továbbá arról számolt be, hogy száz darab G3-as típusú elektromos okosautót szállít ki norvég vásárlóknak, ez volt az első alkalom, hogy kínai gyártású elektromos okosautót közvetlenül küldjenek ki egyéni vásárlóknak Európába. A cég emellett egy éven belül tervezi Európában is piacra vinni a P7-es típusú elektromos sportautóit.

Az Xpeng P7 modellje Forrás: Imaginechina/dycj - Imaginechina/Dycj

A G3-as típusú utcai terepjáró 520 kilométeres hatótávolságú, az Xpeng saját fejlesztésű, XPILOT 2.5 nevű, fejlett gépjárművezetés-támogató rendszerével szerelték fel, és automata parkolásos funkcióval rendelkezik.

Kínában van a megújuló energiával működő járművek legnagyobb piaca: a nagyvárosokban tavaly minden 10 eladott autóból 4 volt alternatív hajtású.

A kínai kormányzat tavaly további támogatásáról biztosította a szektort, 2022 végéig meghosszabbítva a megújuló energiával működő járművekre vonatkozó támogatásokat. Peking azt tűzte ki célul, hogy 2025-re az alternatív hajtású járművek tegyék ki az autóeladások 25 százalékát.