Mindenkit meglepett jó eredményeivel a fuvarmegosztó

Mobile Device Applications app application code data ELECTRONICS lyft mobile PHONE portable device ride sharing SCREEN SMARTPHONE SOFTWARE TAXI tech TECHNOLOGY telephone
The Lyft ride sharing app is seen on a mobile phone on February 12, 2018. Lyft is the main competitor to the dominant Uber. (Photo by Jaap Arriens/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Nem okozott túl nagy meglepetést az elemzők körében, hogy a Lyft fuvarmegosztó cég nagyon gyenge második negyedéves eredményt produkált, ahogy a koronavírus-járvány miatt beszakadt a szolgáltatása iránti kereslet. A vállalat közlése szerint azonban júliusban már igen komoly fölpattanást produkáltak.
Vágólapra másolva!

A Lyft bevétele 61 százalékkal csökkent az idei második negyedévben a tavalyi év azonos időszakához képest, ami jelentős részben a koronavírus-járvány kedvezőtlen hatásainak volt köszönhető. Ezzel együtt a cég most jelezte, júliusban a havi fuvarok száma már 78 százalékkal nőtt áprilishoz képest, vagyis úgy tűnik, az elmúlt időszakban szinte automatikus volt a kedvező visszapattanás – írja a CNBC.

Ezzel együtt a társaság elnöke és társalapítója, John Zimmer kiemelte,

elképzelhető, hogy a vállalatnak be kell szüntetnie a kaliforniai működősét augusztus végével, amennyiben a bíróság nem vizsgálja felül azt a legutóbbi döntést, melynek értelmében a Lyft és az Uber köteles alkalmazottként foglalkoztatni a sofőrjeit.

Az eddigi általános gyakorlat szerint a sofőrök független szerződéses partnerekként dolgoztak a vállalatnál. Ez a Lyft számára is komoly változásokat jelenthetne, mivel a kaliforniai fuvarok adják a teljes fuvarszám nagyjából 16 százalékát.

A múlt hónapban már újra megnőtt a kereslet a Lyft iránt Forrás: AFP/Apu Gomes

A konkrét negyedéves eredményeket tekintve az látszik, hogy a Lyft részvényenként 0,86 dolláros veszteséget ért el, ami kedvezőbb volt az elemzők által várt 0,99 dolláros veszteségnél. A nettó veszteség egyébként 437,1 millió dollár volt, szemben a tavaly ugyanekkor mért 644,2 millióval.

Bevételi fronton 339 millió dollár volt az eredmény, amivel szintén jobban teljesítettek a 337 millió dolláros elemzői konszenzusnál.

A Lyftnek emellett 8,7 millió aktív sofőrje volt a vizsgált időszakban, akik egyenként 39,06 dolláros bevételt jelentettek a vállalatnak.

A befektetők egyébként kezdetben optimistán reagáltak a gyorsjelentésre, aminek következtében a Lyft papírja 6 százalékot emelkedett a tőzsdén. Ahogy azonban kiderült, a cég beszüntetheti a kaliforniai működését, minden erősödés elpárolgott, és végül negatív tartományba fordult a papír.

A menedzsment a jelentéssel párhuzamosan hangsúlyozta, továbbra is jó úton haladnak a nyereségesség felé.

Hozzátették, a 2019 októberében számoltakhoz képest 20-25 százalékkal kevesebb fuvarral is sikerülhet elérni a profitabilitást.