Egy elegáns luxusautó, amely majdnem csődbe vitte a BMW-t

bmw, autó
A BMW 507 from 1959 can be seen during a press conference at BMW facilties in Munich, Germany, 07 March 2016. The Bayrische Flugzeugwerke aircraft manufacturer was founded on 07 March 1916 and later became the Bayrische Motoren Werke (Bavarian Motor Works) - BMW. Photo: SVEN HOPPE/dpa
Vágólapra másolva!
Az 1950-es években az európai márkák sok mindent megtettek azért, hogy sikert érjenek el az Egyesült Államokban. Míg a Mercedes sikeresen lépett be a piacra, addig a BMW egyik döntése, azaz az 507-es modell gyártása annyira rosszul sült el, hogy a vállalat majdnem csődbe ment. Az autó ma a gyűjtők egyik kedvencének számít a limitált darabszám miatt.
Vágólapra másolva!

Napjainkban a BMW 507-es az autógyűjtők egyik legkedveltebb darabja. A Barokk Angyalként is ismert modell karosszériáját Albrecht von Goertz tervezte, V8-as motor hajtja, és

mindössze 254 darabot adtak el belőle 1956 és 1959 között.

Emiatt ma a kocsi rendkívül drága, és több millió dollárt is fizetnek érte - írja a CNBC.

A BMW 507 Forrás: dpa Picture-Alliance via AFP/Sven Hoppe

Minek köszönhető az alacsony darabszám?

Az 1950-es években egy Max Hoffman nevű amerikai kereskedő foglalkozott a Mercedes és a BMW autók importálásával az Egyesült Államokban. Az 1950-es évek elején az országban óriási siker volt a Mercedes-Benz 300 SL modellje,

azonban a BMW-nek nem volt a kategóriában még ismert autója.

Mercedes 300 SL Forrás: Mercedes-Benz

Emiatt Hoffman meggyőzte a BMW-t, hogy gyártson le egy az 501-es és 502-es modellhez hasonló, kétajtós luxus sportkocsit. Ez lett a BMW 507-es.

Ritkaságnak számít a modell Forrás: AFP/Eric Feferberg

A BMW 1956-ban mutatta be a 3,2 literes, V8-as motorral felszerelt modelljét, amelynek végsebessége 209 km/óra volt.

A korai modellek 150, a későbbiek 160 lóerősek voltak.

A BMW 507 műszerfala Forrás: dpa Picture-Alliance via AFP/Sven Hoppe

Az eredeti tervek szerint Hoffman évente 5000 darab ilyen autót szeretett volna értékesíteni 5000 dolláros áron. Viszonyításképp érdemes megemlíteni, hogy a Mercedes 300 SL ára 6000 dollár volt akkoriban.

(Megjegyzés: inflációval számolva ez mai árfolyamon 48 ezer dollárnak, azaz 14 millió forintnak felel meg.)

Azonban az autó gyártási költsége igen magas volt, 9-10 ezer dollár körül alakult. Mivel az autó eladásai csalódást keltők voltak, és minden egyes darabon sokat bukott a gyártó, így 1959-ben leállították a gyártást. Pedig a BMW 507-et olyan hírességek vették meg, mint Elvis Presley, Fred Astaire, III. Rainier monacói herceg, vagy John Surtees Forma-1-es világbajnok.

Korábban az Origo itt gyűjtötte össze az 50-es évek legszebb sportkocsijait:

Szavazzon, melyik legendás sportkocsit állítaná a garázsába!

Szokatlan módon az 1954-es Torinói Autószalonon nem négyajtós limuzinként, hanem szépséges kupéként (Sprint) mutatkozott be először a Giulietta, méghozzá a törzsgyár helyett Bertone-gyártásból. Igazi műremek volt 1,3-as, két vezérműtengelyes, 80 (sőt, Veloce-kivitelben 90) lóerős motorja. Hamar kiderült, hogy pálya- és raliversenyzésre is kiváló a könnyű kupé, később tovább szálkásított Zagato-változata, sőt, futurisztikus-áramvonalas Sprint Speciale leszármazottja is készült.

Az 507-es a BMW-t gazdaságilag a padlóra küldte,

1959-ben egy hajszálon múlott, hogy a régi rivális, a Mercedes-Benz nem szerzi meg a gyárat,

ugyanis Herbert Quandt, iparmágnás és részvénytulajdonos segített a vállalatnak.

A BMW a 60-as években újra nyereséges lett az utcai autóinak köszönhetően.

Egy 1956-os BMW 507-es Forrás: hemis.fr via AFP/MATTES René / hemis.fr/Mattes René / Hemis.Fr

Napjainkban, mivel igen kevés ilyen autó létezik, a BMW 507 a gyűjtők egyik kedvence lett.

Februárban a Sotheby's árverésén egy 1958-as 507-est 1,996 millió fontért (nagyjából 683 millió forint) vettek meg, míg John Surtees 1957-es évjáratú BMW-je 2018 júliusában 3,8 millió fontért (1,44 milliárd forintért) kelt el egy árverésen.