India felpörgetné az autóexportját a következő években

Horizontal FACTORY AUTO INDUSTRY ASSEMBLY LINE ILLUSTRATION Land Rover Freelander II SUV vehicles are seen on the assembly line at the Jaguar - Land Rover manufacturing plant at Pimpri, in the western Indian state of Maharashtra, on May 27, 2011. India's
2800-an dolgoznak majd Nyitrán
Vágólapra másolva!
Egy átfogó terv keretében pörgetné föl az autóexportot az indiai kormány a következő öt évben. A cél az volna, hogy az ország egyre nagyobb részesedést szerezzen magának a globális autópiacon.
Vágólapra másolva!

Komoly löketet adna az indiai kormány az ország autóiparának a következő években. Az autógyártási szektor ugyanis kulcsfontosságú ágazat Indiában, melyet ráadásul a koronavírus-járvány igen kedvezőtlenül érintett. Az indiai Nehézipari Minisztérium azonban most előállt egy ötéves élénkítési tervvel, amely a következő időszakban jelentősen felpörgetné az ország gépjárműexportját – írja az RT.com.

A hírek szerint jelenleg még csak egy kezdetleges terv van az asztalon, melyet a helyi iparági szereplők vizsgálnak és véleményeznek. A Reuters által megszólaltatott források szerint

az indiai kormány kapcsolatba lépett a szektor legfontosabb szereplőivel, hogy fölmérje, mire volna szükség nemzetközi kontextusban.

Az egyelőre nem világos, hogy a vállalatok közvetlenül kapnának-e forrást a kormánytól vagy adókedvezményekben részesülnek majd. A különböző források úgy nyilatkoztak, hogy a több lehetőség között fölmerült például a magas költségek kormányzati kompenzációja, illetve bizonyos autómodellek gyártásának konkrét támogatása is.

Hatalmas lendületet vehet az indiai autóipar a következő években Forrás: AFP/Indranil Mukherjee

Noha a részletek még nem ismertek, az már világos, hogy a támogatásokat élvező vállalatoknak számos különböző feltételnek kell majd megfelelniük. A minimális bevételi határ 100 milliárd rúpia (1,3 milliárd dollár), míg a minimális működési profit határ 10 milliárd rúpia (131 millió dollár) lehet, a várakozások szerint. Az autóalkatrészeket gyártó cégek esetében ezek a limitek várhatóan ötször alacsonyabbak lesznek majd.

Fontos azonban, hogy a kormány elsősorban olyan szereplőket kíván támogatni, melyek Indián kívül is jelen vannak.

Mindez pedig komoly löketet adhat az országnak, amely már eddig is fontos szereplő volt a nemzetközi autóiparban. 2018-ban India lett a világ hetedik legnagyobb autógyártója, de idén a járvány erősen visszafogta a szektor teljesítményét. Az Engineering Export Promotion Council kutatása szerint az iparág 73 százalékos veszteséget szenvedett el az export területén, aminek következtében a 2019 májusában mért 852,3 millió dolláros export 2020 májusára egészen 230,3 millió dollárra zuhant.