Új versenytársat kap a cég, amely legyőzte a Microsoftot és a Google-t is

Zoom, logó, alkalmazás, számítógép, videó
A group of university students with a lecturer uses the Zoom video conferencing application to have a group chat from their separate homes, due to the coronavirus COVID-19 in Yogyakarta, Indonesia on April 3, 2020. Indonesian government recommended that people distance themselves from others to slow the spread of the disease of the new coronavirus. Indonesia has so far confirmed 181 deaths, 1.986 positive cases and 134 recovered from coronavirus. (Photo by Rizqullah Hamiid/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
A koronavírus-járvány miatt megnőtt a kereslet a videókonferenciákat kezelő alkalmazások iránt. A 2011-ben alapított Zoom pedig az olyan nagy tech cégek termékeit is túlszárnyalta több milliós felhasználói bázisával, mint a Microsoft vagy a Google – írja a BBC.
Vágólapra másolva!

Ugyanakkor az ingyenesen is használható videókonferencia-alkalmazást betiltották Kínában, így utat engedve az Alibaba által fejlesztett DingTalknak, valamint a Tencent által támogatott VooV-nak.

Illusztráció Forrás: AFP/NurPhoto/Rizqullah Hamiid

Az e-kereskedelmi óriás, az Alibaba által fejlesztett DingTalk alkalmazást már több mint tízmillió vállalkozás és szervezet, valamint 120 millió diák használja. A népszerűség miatt a program megháromszorozta a résztvevők számát, így egy videókonferencián már 300-an is részt vehetnek egyszerre.

Az alkalmazás használatát pedig áprilisban kiterjesztették a kulcsfontosságú ázsiai piacokra, így a már elérhető japánban, Szingapúrban és Hongkongban is.

Két héttel korábban a kínai játékplatform, a Tencent is közzétette videókonferencia eszközét a tengerentúlon. A tavaly decemberben debütált VooV elérhető Indiában, Japánban és Szingapúrban, továbbá szintén

képes 300 főt egyszerre csatlakoztatni.

Illusztráció Forrás: AFP/NurPhoto/Rizqullah Hamiid

A Zoom saját adatai szerint naponta 300 millió videótalálkozót tart,

ugyanakkor a vállalat nem tette közzé, hogy naponta hányan használják az alkalmazást, illetve, hogy mennyi előfizetővel rendelkezik.

A Transparency Market Research üzleti előrejelző és elemző társaság szerint a távkonferencia-technológia globális piaca 2030-ra várhatóan eléri a 16 milliárd dollárt, szenben a 2019-es 5 milliárd dolláros értékkel.