Az Avio Interiors nevű olasz formatervező cég két koncepciót is kidolgozott a repülőgépek utasterének biztonságosabbá tételére, melyek a koronavírus-járvány után is növelhetik a biztonságot azokon a helyeken, ahol az embereknek egymás mellett kell ülniük. Ilyenek a színházak, a mozik, de ilyen a közösségi közlekedés is. Bár a tervező cég ezt a megoldást a repülőgépek utasterére találta ki, de használható utazási eszközöknél, így vonaton, vagy buszon.
Ezzel az ügyfelek, vendégek, utasok valamivel nagyobb biztonságban vannak akkor, ha valaki mellettük éppen tüsszent, vagy köhög.
A társaság első „Glassafe", nevű koncepciója a már meglévő ülésekre építhető be utólag. Ez egy plexi elválasztó fal az utasok mellvonalától felfelé, mellyel az emberek közelsége biztonságosabbá tehető úgy, hogy nem kell szabadon hagyni - például a középső üléseket - a távolság betartása érdekében, ami nyilvánvalóan bevételvesztéssel járna. A plexi mindkét oldalon átlátszó, így nem zárja be az utast egy szűk térbe. Akinek szélesebb a válla, az is elfér az elválasztó falak között, a váll és a felső kar ugyanis nincs fedve a plexivel.
Ezekkel az elválasztó falakkal az utasok elkerülhetik, vagy legalábbis minimálisra csökkenthetik a levegőn keresztüli érintkezést, hogy elkerüljék a vírusfertőzés veszélyét.
A Two-faced design elsősorban ott használható, ahol az üléseket a jövőben alakítják majd ki. A terv másik neve a kétarcúságáról ismert nevet viselő Janus ülés. Ez az elképzelés az egymás melletti üléseket egymással szembe fordítja és bár a tetejük nyitott, de oldalt teljesen elzárja őket egymástól a plexifal, tehát nem csak mellmagasságig. Ezzel három utas egymás mellett is jól elkülöníthető, hiszen a fal mindenki számára védő felületet képez.
A kétféle koncepció Rick Pescovitz ötlete alapján született meg, aki február elején
egy átlátszó sátrat viselt egy repülőgépen, hogy elkerülje a vírusfertőzést.
Egyébként ez alapján egyáltalán nem elképzelhetetlen az sem, hogy leleményes cégek könnyen felszerelhető és lebontható személyes védőfelszerelések gyártásába kezdenek, melyekkel az utasok megvédhetik magukat a meglévő, hagyományos ülésekkel ellátott utasterekben is.
Forrás: Futurism.com