Megvan a terv, hogyan tennék biztonságosabbá a repülőgépek utasterét

légi közlekedés, koronavírus
Vágólapra másolva!
Ott, ahol az embereknek egymás mellé kell ülniük, könnyebben terjedhet a vírus, és ez nem csak a koronavírusra igaz, hanem minden másra is, amely cseppfertőzés útján terjed. Ezért minden olyan szolgáltatónak, amely egymás mellé ülteti az ügyfeleit, vendégeit, utasait, el kell gondolkodnia azon, hogyan tehetné biztonságosabbá a környezetet. Egy olasz design tervező cég kitalálta azt a megoldást, amivel nem kell üléseket szabadon hagyni, ezáltal bevételekről lemondani az emberek közötti távolságtartás betartása érdekében.
Vágólapra másolva!

Az Avio Interiors nevű olasz formatervező cég két koncepciót is kidolgozott a repülőgépek utasterének biztonságosabbá tételére, melyek a koronavírus-járvány után is növelhetik a biztonságot azokon a helyeken, ahol az embereknek egymás mellett kell ülniük. Ilyenek a színházak, a mozik, de ilyen a közösségi közlekedés is. Bár a tervező cég ezt a megoldást a repülőgépek utasterére találta ki, de használható utazási eszközöknél, így vonaton, vagy buszon.

Ezzel az ügyfelek, vendégek, utasok valamivel nagyobb biztonságban vannak akkor, ha valaki mellettük éppen tüsszent, vagy köhög.

A Glassafe koncepció

A társaság első „Glassafe", nevű koncepciója a már meglévő ülésekre építhető be utólag. Ez egy plexi elválasztó fal az utasok mellvonalától felfelé, mellyel az emberek közelsége biztonságosabbá tehető úgy, hogy nem kell szabadon hagyni - például a középső üléseket - a távolság betartása érdekében, ami nyilvánvalóan bevételvesztéssel járna. A plexi mindkét oldalon átlátszó, így nem zárja be az utast egy szűk térbe. Akinek szélesebb a válla, az is elfér az elválasztó falak között, a váll és a felső kar ugyanis nincs fedve a plexivel.

Így védekezne egy olasz design tervező cég a koronavírus ellen a repülőgépeken a hagyományos üléseken Forrás: aviointeriors.it

Ezekkel az elválasztó falakkal az utasok elkerülhetik, vagy legalábbis minimálisra csökkenthetik a levegőn keresztüli érintkezést, hogy elkerüljék a vírusfertőzés veszélyét.

A Two-Faced, más néven Janus Seat koncepció

A Two-faced design elsősorban ott használható, ahol az üléseket a jövőben alakítják majd ki. A terv másik neve a kétarcúságáról ismert nevet viselő Janus ülés. Ez az elképzelés az egymás melletti üléseket egymással szembe fordítja és bár a tetejük nyitott, de oldalt teljesen elzárja őket egymástól a plexifal, tehát nem csak mellmagasságig. Ezzel három utas egymás mellett is jól elkülöníthető, hiszen a fal mindenki számára védő felületet képez.

... és így az új tervezésű utasterekben Forrás: aviointeriors.it

A kétféle koncepció Rick Pescovitz ötlete alapján született meg, aki február elején

egy átlátszó sátrat viselt egy repülőgépen, hogy elkerülje a vírusfertőzést.

Egyébként ez alapján egyáltalán nem elképzelhetetlen az sem, hogy leleményes cégek könnyen felszerelhető és lebontható személyes védőfelszerelések gyártásába kezdenek, melyekkel az utasok megvédhetik magukat a meglévő, hagyományos ülésekkel ellátott utasterekben is.

Forrás: Futurism.com