A Starbucks elviszi Kínába a húsmentes húsokat

Starbucks
--FILE--A pedestrian walks past a cafe of Starbucks Coffee in Guangzhou city, south China's Guangdong province, 29 October 2013. Starbucks Corp. plans to add 12,000 locations globally in the next five years, signaling that the world's largest coffee-shop chain still considers brick-and-mortar expansion a major part of its growth strategy. The target includes expanding to 5,000 cafes in China, the Seattle-based company said Wednesday (7 December 2016) in a statement. The global goal would bring Starbucks' total store base to 37,000, a 48 percent increase from its current level.
Vágólapra másolva!
A Starbucks elkezdi forgalmazni a Beyond Meat termékeit Kínában. Az amerikai kávézólánc egy új fenntarthatósági projekt keretében tűzi étlapjára a húshelyettesítő ételeket a világ második legnagyobb gazdaságában.
Vágólapra másolva!

A Starbucks három marhahús alternatívaként Beyond Meat terméket tűz a kínai étlapjára, de a globális kávézólánc projektje itt nem áll meg. Kétféle sertéshús alternatíva is megjelenik majd, melyek a hongkongi Omniporktól származnak, illetve a vállalat elkezdi árusítani az Oatly zabtej készítményeit a kínai fogyasztóknak – írja a CNBC.

A Starbucks ezzel fokozza a fenntarthatóságra irányuló erőfeszítéseit. Az elmúlt időszakban ugyanis egyre több fogyasztó számára váltak világossá a húsfogyasztás negatív környezeti hatásai, aminek következtében egyre népszerűbbek lettek az olyan növényi húshelyettesítő ételeket forgalmazó cégek, mint a Beyond Meat vagy az Impossible Food.

A Starbucks segítségével lép be Kínába a Beyond Meat Forrás:Beyond Meat

A Starbucks mostani lépése azonban hatalmas ugrás a Beyond Meat számára, amelye ezzel beteheti a lábát a kínai piacra. A növényi alapú húsokat kínáló vállalat egyébként az idei év végére szeretné kiterjeszteni az ázsiai termelését. A Beyond Meat és a Starbucks között azonban nem ez az első szövetség. A kávézólánc Kanadában már most is árusítja a Beyond Meat növényi alapú szendvicseit.

Úgy tűnik tehát, hogy a Starbucks és a Beyond Meat egyaránt optimisták és elkötelezettek a kínai terjeszkedéssel kapcsolatban, amit a koronavírus-járvány hatásai sem fognak vissza.

A Starbucks már újra is nyitotta a kínai kávézóinak 95 százalékát, miután azok időszakosan bezártak a járvány miatt.

A Starbucks részvényei idén eddig 14 százalékos mínuszban vannak, a cég piaci értéke pedig ezzel 88,4 milliárd dollárt tesz ki. A Beyond Meat ezzel szemben idén 5 százalékot tudott emelkedni a tőzsdén, a piaci értéke pedig 4,91 milliárd dollár.