Feltalálják magukat a kisvállalkozások a járvány idején

Koranavírus - szájmaszk és kézfertőtlenítés
Vágólapra másolva!
Az USA-ban és számos más országban is elrendelték a nem létfontosságú létesítmények ideiglenes bezárását, így számos kis- és középvállalkozás alapműködése került veszélybe. Ugyanakkor egyre több vállalkozás és nonprofit szervezet vált ügyesen profilt ebben az időszakban, mivel olyan termékeket készítenek, mint a szájmaszk és a kézfertőtlenítő, amikre éppen a járvány idején van szükség – írja a CNBC.
Vágólapra másolva!

Tavaly nyáron Jon Poteet saját éttermet nyitott Portlandben: a 260 férőhelyes Shine Distillery & Grillben egy apró szeszfőzdét is kialakított. A koronavírus-járvány miatt a Seattle-i térségben március közepén elrendelték az éttermek és bárok bezárását, és ételt csak elvitelre lehet készíteni. Ekkor azonban Poteet gondolt egyet, és 25 alkalmazottjával

elkezdte saját kézfertőtlenítő márkájának gyártását és forgalmazását.

Illusztráció Fotó: Szabó Gábor - Origo

A Shine fertőtlenítő 80 százalékos alkoholtartalmú és olyan alapanyagokból készül, amit korábban vodka és más szeszes italok előállításához használtak.

Üzletünk a duplájára nőtt. Már két sor állt az ajtóban, az egyik az ételre várt, a másik kézfertőtlenítőt vett – összegezte Poteet.

Az elmúlt hetekben az étterem alapítója több száz telefonhívást kapott vásárlóktól és olyanoktól, akik a kézfertőtlenítő receptjére voltak kíváncsiak. Poteet a receptet mintegy 300 lepárlónak juttatta el az Egyesült Államokban.

Március eleje óta

a Shine több mint 4 ezer palack kézfertőtlenítőt készített,

és az alapító saját bevallása szerint ez napi 6 ezer dolláros bevételt generált.

Illusztráció Forrás: MTI/Szigetváry Zsolt

Andrew Sherman, a Seyfarth Shaw vállalati ügyvédi iroda munkatársa elmondta, hogy ebben az időszakban a vállalkozások tulajdonosainak át kell tekinteniük készségeiket, forgalmazási csatornáikat, ellátási láncukat és minden olyan birtokukban lévő tudást, amit esetleg korábban nem vettek figyelembe.

Sherman javasolja, hogy a váltást tervező cégek olyan partneri együttműködéseket keressenek, amelyek kifejezetten az online térben működnek.

A konferenciaközpontok tulajdonosai és üzemeltetői fontolóra vehetik, hogy helyet biztosítsanak az egészségügynek, például a New York-i Jacob K Javits konferenciaközpontot ideiglenesen ezer ágyas orvosi állomássá alakították át. A 3D nyomtatásra szakosodott vállalatok pedig álljanak át a lélegeztető gépekhez szükséges szelepeket gyártására.