Sundar Pichai, a Google vezérigazgatója bejelentésében azt is közölte, a kialakult helyzetre tekintettel, különleges hirdetési feltételeket teremtenek meg a kormányzatok és egészségügyi intézmények számára, hogy ezzel is segítsék erőfeszítéseiket a járvány visszaszorításában.
Pichai ígérete szerint, a kis- és középvállalkozások bizonyos feltételek esetén hirdetési jóváírásra számíthatnak,
a WHO, illetve kormányzati szervek számára pedig 250 millió dollár értékben nyújt hirdetési támogatást a cég, hogy közérdekű felhívásaikat minél több emberhez eljuttathassák.
A vállalat emellett együttműködik a Magid Glove and Safety nevű, egészségügyi felszereléseket gyártó vállalattal, ennek keretében a cél 2-3 millió arcmaszk előállítása. Emellett pénzügyi támogatást ad a cégnek életmentő orvosi eszközök gyártásához is.
A koronavírus-járvány miatt, rengeteg, leállásra kényszerülő vállalat alakította át termelését, vagy keresi annak a módját, hogy saját eszközeivel vegye ki a részét a járvány elleni védekezésből. A nagy autógyártók közül néhány például szabad kapacitásait lélegeztetőgépek gyártására állítja át, a kormányzattal kötött megállapodás értelmében. Az USA-ban a General Motors nemrég 40 ezer lélegeztetőgép szállítására tett vállalást, ennek részleteiről itt írt az Origo.