Megkétszereződött az e-számlafizetésre regisztrálók száma

2020.03.25. 12:01

Több mint 80 százalékkal megugrott az új regisztrációk száma a koronavírus miatt kihirdetett veszélyhelyzetet követően a vezető független e-számlakezelési platform rendszerében, a korábbi időszak átlagához viszonyítva. A Díjnet partnereivel együtt azon dolgozik, hogy az újonnan regisztráló ügyfelek a lehető legrövidebb időn belül áttérhessenek az elektronikus számlafizetésre. A platformon tavaly már mintegy tízmillió e-számlát bocsátottak ki országos és regionális szolgálgatócégek.

A szolgáltatónál arra számítanak, hogy a következő hónapokban érdemben tovább növekedik az elektronikus számlafizetés volumene Magyarországon, mivel a koronavírus okozta veszélyhelyzet miatt sokan térnek át a következő időszakban a levélforgalmat, készpénzhasználatot és személyes megjelenést nem igénylő e-számlafizetésre, online megoldásra.

IllusztrációForrás: Díjnet

 A legnagyobb magyar független e-számlakezelési platformon jelenleg 33 közüzemi, telekommunikációs, biztosítási és más, háztartáshoz köthető szolgáltató számláit lehet befizetni, országos és regionális cégekét egyaránt. 

A tömeges új regisztráció miatt a platform kérte és buzdítja számlakibocsátó partnereit, hogy az új ügyfelek e-számla igényét az eddiginél is gyorsabban hagyják jóvá, hogy azok, akik eddig hagyományos módon fizettek a szolgáltatásokért, minél hamarabb áttérhessenek az elektronikus számlafizetésre.

IllusztrációForrás: Origo

A cég emellett minden segítséget megad azoknak a szolgáltató cégeknek, amelyek szeretnének áttérni az e-számlázásra, de nem építették ki saját online csatornáikat. Azon cégek csatlakozását is folyamatosan fogadják, amelyek a saját elektronikus rendszerük mellett a sok szolgáltatót egy platformon kezelő Díjnet használatát is lehetővé tennék ügyfeleiknek. A szolgáltatók bejelentkezését folyamatosan fogadják, és segítik őket, hogy a lehető leghamarabb el tudják végezni a csatlakozáshoz szükséges teendőket.

A szolgáltató cégeknek a csatlakozás nem csak rövid távon, a veszélyhelyzet idején hasznos, hanem azért is, mert jelentősen csökkenthetők a számlázási és a befizetésekkel kapcsolatban felmerülő költségek, valamint a statisztikák alapján érdemben nő az ügyfelek fizetési fegyelme. Utóbbi pedig kiemelten fontos a válsághelyzet okozta gazdasági bizonytalanságok idején.

IllusztrációForrás: Facebook/Díjnet

A platform felhasználói a számlákat elektronikusan kapják, és külön emlékezteti őket a rendszer a közelgő fizetési határidőre is. A kiegyenlítésre számos lehetőség van: bankkártyás fizetés, internetbanki átutalás, megújult iCsekk mobilalkalmazás, illetve csoportos beszedési megbízás és egyedi átutalás. És akár a számla érkezéséről tájékoztató e-mailből közvetlenül lehet kezdeményezni a gyors bankkártyás fizetést. A szolgáltató emellett ingyenesen biztosítja ügyfelei számára a fizetési tranzakciók megtekintését és a számlák tárolását, letöltését a bemutatásukat követő 18 hónapig.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK