A Legót nem érdekli a koronavírus, rengeteg új üzletet nyitnak idén

népszerű márkák galéria, lego
--FILE--View of a Lego store in Shanghai, China, 2 November 2017. Lego A/S, Europe's biggest toymaker, said it won its first copyright court case in China. The China Shantou Intermediate People's Court has ruled that products under the name Bela, sold by two Chinese companies, infringed upon Lego's copyrights, the building block maker said in a statement Thursday. The ruling was made in September, but the appeal window only ended last month, Lego said. The Danish company, which has doubled in size over the past five years, is known for its aggressive use of courts to protects its multi-colored building blocks. In July, the Beijing Higher Court passed a ruling that recognizes the Lego logo and the name in Chinese as 'well-known' trademarks in China.
Vágólapra másolva!
A Lego bejelentette, hogy a koronavírus-világjárvány ellenére sem adja fel idei bővülési terveit, és 150 új üzletet nyit meg világszerte 2020-ban.
Vágólapra másolva!

A dán vállalat a 150 új, tervezett egységnek több mint felét, 80-at, Kínában nyitja meg, ahol a játékpiac az egyik legdinamikusabban növekvő kereskedelmi szegmens.

Az adatok szerint, értéke 2020-ban

eléri a 6,1 milliárd dollárt (mintegy 1900 milliád forint), az éves növekedési üteme pedig 5 százalék körül alakul a jövőben.

Ez tehát komoly piacot jelent a Legonak is, melynek pozícióját erősíti az, hogy a kínai szülők szemében a klasszikus építőkockás termékek nagyon erős edukációs értéket képviselnek, és szívesen vásárolják azokat a gyerekeknek.

A Lego sanghaji áruháza Forrás: AFP/Imaginechina/Yang Jin

Sőt, Kínában figyelemreméltó az is, hogy a Lego saját adatai szerint egyre nagyobb népszerűségre tesz szert a márka a felnőttek körében is.

Így a kínai felnőtt lakosság körében ugyanúgy megjelentek a márkához kötődő, rajongói attitűddel bíró vásárlók, mint korábban a világ más pontjain.

A vállalat kínai divízójának vezetője az Asia Timesnak elmondta, úgy látják, a középosztálybeli családok keresik a leginkább termékeiket, a márkához kapcsolt minőségi elvárásaik miatt. Paul Huang kifejtette, a növekvő vásárlói igények miatt, erősítik online kereskedelmi jelenlétüket is az országban, valamint partneri kapcsolatukat az egyik legjelentősebb kínai technológiai vállalattal, a Tencenttel is. Ugyanakkor a cégvezető szerint a digitális térhódítás ellenére, nem mondanak le a személyes kapcsolatról vásárlóikkal. Álláspontjuk szerint ugyanis

az üzletekben, márkaboltokban történő hagyományos vásárlás semmi mással nem összehasonlítható élmény.

A vállalatnak jelenleg 35 kínai városban, összesen 140 üzlete van.