Nagyobb csapás lesz a koronavírus a Boeingnek, mint a 737 Max krízis

Boeing 777x, repülőgép
A Boeing 777X model is displayed at the Airshow China 2018 in Zhuhai in southern China's Guangdong province on November 7, 2018. (Photo by WANG Zhao / AFP)
Vágólapra másolva!
Ugyan a jelenleg még mindig a 346 életet követelő és 18,7 milliárd dollárt felemésztő 737 Max krízis a Boeing legnagyobb problémája, azonban a szakértők szerint ez rövidesen változhat.
Vágólapra másolva!

Az International Air Transport Association (Nemzetközi Légiforgalmi Szövetség) becslése szerint a koronavírus 113 milliárd dollárba fog kerülni a teljes iparág számára, néhány szakértő viszont arra hívja fel a figyelmet, hogy ez a becslés jóval kisebb, mint a járvány valós negatív hatása.

Azóta több ország is utazási tilalmat vezetett be, van ahol a reptereket is lezárták, ez pedig nem volt belekalkulálva az IATA előrejelzésébe.

Gyakorlatilag minden légitársaság valamilyen formában korlátozta a repülést, rengeteg járatot töröltek és sok útvonalon már nem is közlekednek gépek. A legtöbben az új repülőgépek vásárlását is leállították, hiszen ez egy légitársaság költségeinek legjelentősebb része.

Illusztráció Forrás: AFP/Wang Zhao

A Boeing tavaly júniusban azt jósolta, hogy a következő két évtizedben 44 ezer utasszállító repülőgépet vásárolnak majd 6,8 ezer milliárd dollár értékben. Ezen vásárlások 40 százaléka régi repülőket cserélt volna le.

Ugyan a Boeing nemrég bejelentette, hogy februárban 17 Dreamliner 787-est rendeltek tőlük, ugyanakkor 41 Max 737 rendelést mondtak le.

Így hiába volt ez a Max krízis óta a cég legtöbb megrendelése, így is mínuszban jöttek ki. Egyre több hír lát napvilágot arról is, hogy a befektetőknek fogy a türelme, a Boeing árfolyama 13 százalékot esett néhány nap alatt.