Negyedével csökkent az USA legnagyobb teherkikötőjének forgalma

COSCO delivers subsea support vessels for Maersk Supply Service China Chinese shipping service COSCO Maersk
--FILE--Workers look at a cargo ship of Maersk Line loaded with containers to be shipped abroad on a quay at the Port of Qingdao in Qingdao city, east China's Shandong province, 13 July 2017. COSCO Shipping Heavy Industry Co, which is building four of the world's leading subsea support vessels for Maersk Supply Service, delivered the first of those four, the Maersk Installer, in Dalian on Monday. This is the first time a Chinese shipyard has built a ship for the Maersk offshore project. The delivery is expected to offer the Chinese shipyard, a subsidiary of China COSCO Shipping Corp, more international recognition in gaining international orders and further competing with their South Korean rivals in the high-value-added offshore engineering sector, and the shipbuilding industry as a whole.
Vágólapra másolva!
Drasztikusan csökkent az USA első számú teherkikötőjének forgalma, részben a kereskedelmi háború, részben a koronavírus hatásai miatt. Los Angelesben februárban az áruforgalom a szokásosnál  negyedével volt kisebb.
Vágólapra másolva!

Los Angeles teherkikötője az USA legfontosabbja a tengeri fuvarozás számára, egyben a Kínából indult áruk első számú érkezési pontja. A két ország közötti kereskedelmi háború már tavaly rányomta bélyegét a kikötő forgalomára. Most viszont azt jelentették, hogy februárban már a koronavírus is éreztette hatását a konténerforgalmon.

Februárban a TEU-forgalom mintegy 23 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest, 544.037 konténerre. A TEU a tengeri áruszállítás mértékegysége, azt az Origo az alábbi cikkében mutatta be:

Így lehet óriásit bukni a rosszul szervezett tengeri szállítmányozással

Vietnám gazdasága az utóbbi években az erősödés látványos jeleit mutatja. Az Origo is írt arról, hogy a mind nagyobb exportforgalmat bonyolító ország elviekben már a megújuló energiaforrások mellett is elkötelezte magát - igaz, a fordulat megvalósítása egyelőre várat magára. Eközben a gazdasági szereplőknek más problémával is szembe kell nézniük.

Az importszállítmányok mértéke több mint 22 százalékkal, az exporté 5,7 százalékkal csökkent a múlt hónapban.

A hivatalos adatok szerint 2020 első két hónapjában a kikötőben bonyolított teherforgalom 13 százalékkal volt kisebb, mint egy évvel évvel korábban.

A Los Angeles-i kikötő összesen 1.350.181 TEU-nyi konténert kezelt januárban és februárban.

Illusztráció Forrás: Imaginechina/Yu fangping - Imaginechina/Yu Fangping

Az üzemeltető cég vezetője elmondta, nincsenek meglepődve azon, hogy a koronavírus hatásaként csökkent a kikötő forgalma. Közölte azt is, a kínai gyárak leállása, illetve az egyelőre még alacsony termelékenység miatt hasonló eredményekre számítanak márciusban is.

A gCaptain szakportál cikkéből kiderül, más amerikai kikötők is jelentős forgalomcsökkenésről számoltak be.