Virgin Atlantic elismerte, hogy üres gépeket reptet

Virgin Atlantic
Vágólapra másolva!
A Virgin Atlantic megerősítette, kénytelen volt néhány üres járatot elindítani a koronavírus kitörése miatti lemondási hullám közepette, hogy ne veszítse el a repülőtéri résidőket az olyan nagy forgalmú légikikötőkben, mint a londoni Heathrow – írja a BBC.
Vágólapra másolva!

Az európai jog szerint ugyanis ha a repülőjáratok nem használják a résidőket, akkor elvesztik azokat.

Az Egyesült Királyság közlekedési minisztere, Grant Shapps levelet írt az Európai Bizottsághoz, hogy a koronavírus terjedése miatt a résidőkre vonatkozó szabályokat enyhítsék. Számos légitársaság tehetett hasonló lépéseket, és

indíthatott útjára repülőjáratokat utasok nélkül,

annak érdekében, hogy ne veszítsék el a le- és felszállási jogukat.

Illusztráció Forrás: Allen Zhao/Wikpedia

A légitársaságok utasszáma drasztikusan csökkent az elmúlt hetekben a koronavírus járvány miatt, és ez a vállalatoknak komoly gondot okoz. Az európai jogszabályokban rögzített nemzetközi iránymutatások szerint a fel- és leszállási résidők számos nagy reptéren korlátozottak, ilyen például a Heathrow, a Stansted, a London Luton, vagy a manchesteri repülőtér.

A résidő a légiközlekedés egyik legértékesebb terméke,

amit némely reptéren az alapján ítélnek oda, hogy ki használta azt korábban, például az a légitársaság, amelyik a tavaly nyári szezonban üzemeltetett járatokat, az megtartja ezt a résidő jogot az idei nyárra is.

Világszerte költségvetési intézkedéseket várnak a befektetők

A befektetők azt várják a világ jegybankjaitól, hogy többet tegyenek a globális gazdaság megmentéséért a koronavírus járvány okozta válság közepette - összegzi a CNBC. Az amerikai jegybank (Fed) a héten váratlanul 50 bázisponttal csökkentette a referencia-kamatlábat. De az elemzők újabb kamatcsökkentést várnak a Fed március 17-ére tervezett ülésén.

Ugyanakkor ezeknek a résidőknek a 80 százalékában járatot kell indítani, ha egy légitársaság nem éri el ezt a küszöbértéket, akkor elveszti ezt a jogot, és másik légitársaság megvásárolhatja.

Ugyan ezt a lehetőséget ingyenesen adják oda a légitársaságoknak, de létezik egy virágzó másodlagos piac, ahol a legkívánatosabb résidőkért jelentős összegeket, akár 10 millió fontot is megadnak.

A résidőre vonatkozó szabályozást Kínában és Hongkongban ideiglenesen felfüggesztették a járvány miatt.

– nyilatkozta Tim Alderslade, az Airlines UK ipari szervezet vezérigazgatója, hozzátéve, hogy szerinte szükséges lenne a szabály ideiglenes felfüggesztése február közepétől június végéig.

Illusztráció Forrás: Flickr/Tomas Del Coro

Az egyik brit légitársaság elmondta, hogy amennyiben a szabályok nem változnak, akkor a következő két hétben indított 32 járatán a helyek csupán a 40 százaléka lesz foglalt, vagyis mintegy 5 ezer ülőhely marad üresen.