Ezek a világ legkedveltebb vállalatai

Happy Woman with Shopping Bags Beautiful Consumerism Fashion Toothy Smile One Young Woman Only Young Women Women Females Sale City Life Hobbies Shopaholic Cute Currency 20-29 Years Young Adult Smiling Laughing Shopping Buying Holding Customer Fun Beauty C
Happy Woman with Shopping Bags
Vágólapra másolva!
A Lego az egymást követő negyedik évben szerezte meg a legjobb hírű vállalat pozícióját a globális rangsorban – derül ki egy friss felmérésből. Közben a népszerű technológiai óriások elkezdtek leszakadni a listán.
Vágólapra másolva!

Idén sem sikerült letaszítani a trónról a Legót a világ legjobb hírű vállalatainak listáján. A második helyen azonban a Disney szorosan követi a dán játékgyártót. A két vállalat egyébként 2011 óta minden egyes évben bekerült a top10-be – derül ki a Global RepTrak friss éves felméréséből.

A kutatás összesen 80.000 embert vont be 15 országból, és azt vizsgálta, a megkérdezettek hogyan értékelnek különböző szempontokat egyes cégeknél.

A szempontok között olyanok voltak, mint a termékek, a vállalatvezetés, a pénzügyi teljesítmény, valamint a társadalmi kapcsolatok és hatások.

Tartós vezetés

Így jött ki, hogy a Lego az elérhető 100 pontból 78,9 ponttal végzett az élen, míg a Disney 78,1 ponttal lett második. Az első 10-be rajtuk kívül az alábbi cégek kerültek be: Rolex, Ferrari, Microsoft, Levi Strauss, Netflix, Adidas, Bosch, Intel.

A Lego már négy éve folyamatosan a világ legjobb reputációjával rendelkező vállalata Forrás: Getty Images/Daniel Knighton

A Lego és a Disney különösen jól teljesített a termékeik tekintetében, ami arra utal, hogy

a két vállalat kiemelkedően erős az innovációban, illetve a változásokhoz való alkalmazkodásban

– mondta a CNBC-nek Isadora Levy, a Reputation Institute marketingigazgatója.

A szakember a Disney esetében kiemelte a műsorstreaming-szolgáltatatás beindítását, míg a Lego esetében azt, hogy a vállalat 2030-ra teljesen átállna fenntartható gyártási folyamatokra – mindkét eset arra példa, hogy a nagyvállalatok képesek alkalmazkodni a fogyasztói igényekhez.

A Disney emellett igen jól teljesített a képzési beruházások terén. A vállalat 2018-ban 50 millió dollárt fordított a dolgozóinak képzésére, beleértve például az egyetemi tanulmányok támogatását.

A nagy hiányzók

A lista első 10 szereplőjét vizsgálva szembetűnő, hogy hiányzik a Google és az Apple. Már csak azért is, mert a két cég volt az első és a második, amikor a listát 2011-ben először állították össze. A Google ráadásul 2018-ig minden évben bekerült az élbolyba, míg az Apple 10 év alatt ötször végzett az első helyen.

Az elmúlt időszakban megromlott a Google hírneve Forrás: Origo

A Google esete különösen érdekes, mivel a vállalat korábban szinte legendásan jó hírnek örvendett a kimagaslónak tartott munkahelyi környezete miatt.

Noha a Google továbbra is igen kedvelt cégnek számít a felmérés szerint, a kutatás kiemelte, hogy az elmúlt időszakban érezhetően megroppant a cég megítélése

– részben a dolgozói panaszoknak köszönhetően.

Levy emellett hangsúlyozta, jól látszik, hogy a top10-es listán szereplő vállalatok évtizedes múltra tekintenek vissza, és hosszú időn át alapozták meg a jó hírűket. Amellett pedig, hogy folyamatosan alkalmazkodtak a változásokhoz, „mélyen gyökereznek a történelemben".