Jelentősen csökkenti kapacitásait a Lufthansa és a Ryanair

9, Lufthansa (Németország) 
Ezek a világ legbiztonságosabb légitársaságai – galéria
9, Lufthansa (Németország): Az ország legnagyobb légitársasága 59 éve áll az utasok szolgálatában, ráadásul nemrég a „Legjobb európai légitársaság” címet is elnyerte.
Vágólapra másolva!
Jelentősen, akár negyedével is visszavágja Európa két legnagyobb légitársasága, a Lufthansa és a Ryanair az európai járatok számát április végéig – közölték a légicégek hétfőn. A LOT a szöuli járatai közül törölt néhányat.
Vágólapra másolva!

A Lufthansa tájékoztatása szerint kevesebb járat indul el Milánóba, Velencébe, Rómába, Veronába, Torinóba, Bolognába, Anconába és Pisába. Az Austrian Airlines 40 százalékkal csökkenti a felkínált ülőhelyek számát, az Eurowings és a Brussels Airlines római, velencei és milánói összeköttetésén repül majd kevesebb repülőgép.

Illusztráció Forrás: AFP/Christof Stache

A német légitársasági csoport a múlt héten már rendkívüli pénzügyi intézkedéseket vezetett be,

hétfői közlésük szerint tovább csökkentették a személyi és anyagi jellegű ráfordításokat, a projektek költségvetését.

A Ryanair közleményében szintén 25 százalékos kapacitás-csökkentést jelentett be április 8-ig a teljes európai hálózaton.

Hozzátették ugyanakkor, hogy többnyire olasz járatokat érint az intézkedés. Az ír diszkont légitársaság német versenytársával együtt a jelentősen visszaeső kereslettel magyarázta a járatszám-csökkentést.

Így hatott eddig a koronavírus Európa gazdaságaira

Növekszik a koronavírus gazdasági hatása Európára, miután Olaszország északi régiójában drasztikusan megnőtt a fertőzöttek száma. A járvány igencsak megmozgatta a tőzsdéket, de egyre komolyabb makrogazdasági gondok is adódhatnak a járványból a kontinensen. Az elmúlt héten a 2008-as válság óta nem látott mértékben estek az értékek a világ tőzsdéin, ahogy fokozódott a piaci pánik a járvány terjedése miatt.

A légicégeket tömörítő Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) közleményében azt javasolta, hogy függesszék fel a repülőtéri résidőkre vonatkozó egyes szabályokat.

Ezek kimondják, hogy egy légitársaság csak akkor tarthatja meg a résidőket a következő szezonra, ha azokat legalább 80 százalékban felhasználja. A légi utazás iránti igény csökkenésével azonban az IATA szerint nincs értelme ezen szabály alkalmazásának, és a társaságoknak most flexibilitásra van szükségük, hogy üzemük biztosított legyen.

A Budapest Airport pedig azt jelentette be, hogy a LOT lengyel légitársaság törölte március 3-i, 10-i, 17-i és 24-i Budapest-Szöul járatait.