A Facebook lecsapna az indiai startupokra

Hogyan kerülik el a tech multik az adófizetést? Facebook, Like logo a cég kaliforniai központja előtt
Vágólapra másolva!
A Facebook azt tervezi, hogy kisebbségi részesedést vásárol több indiai startupban, növelve ezzel a befolyását a fiatal innovatív vállalatok terepén. A közösségi média óriás már meg is kezdte a terjeszkedését, mégpedig több különböző iparágban is.
Vágólapra másolva!

Az elmúlt időszakhoz képest érdekes fordulatnak számít, hogy a Facebook mindössze kisebbségi részesedéseket kíván vásárolni a fiatal vállalatokban – vagyis nem kívánja teljesen felvásárolni és irányítani azokat.

A közösségi média óriás indiai alelnöke és ügyvezető igazgatója, Ajit Mohan jelezte,

a mostani egy egészen különleges indiai program, melynek keretében következetesen kisebbségi részesedéseket kívánnak vásárolni

– írja az Asia Times.

Mohan hozzátette, a Facebook különösen azokban a cégekben kívánnak részesedést szerezni, amelyek kisebb települések internetes fejlesztéseiben utaznak. A vállalat a projektre összesen 20-25 milliárd dollárt kíván fordítani, és kimondottan fiatal startupokra koncentrálnak majd. Emellett a Facebook kockázati tőkés partnerek bevonásával startupokat támogató inkubátorprogramot is indít.

A WhatsApp számára is hatalmas lehetőségeket rejt az indiai piac Forrás: Origo

A vállalat eddig három indiai startuppal állapodott meg. Az országban az első üzletét 2014-ben hajtotta végre a Facebook, amikor fölvásárolta a Little Eye Labs nevű teljesítményelemző céget. Tavaly aztán kisebbségi részesedést vásárolt a Meesho nevű közösségi kereskedelmi platformban. A múlt héten pedig a Facebook 110 millió dollárral szállt be az Unacademy nevű oktatási technológiai startup finanszírozási körébe.

Mindeközben a Facebook tulajdonában lévő üzenetküldő alkalmazás, a WhatsApp azt tervezi, hogy elindítja a saját digitális fizetési ágazatát WhatsApp Pay néven.

Ez pedig Indiában különösen izgalmas lehet, mivel az ország a Facebook és a WhatsApp egyik legnagyobb piaca.

A Statista kutatási cég adatai szerint a Facebooknak nagyjából 260 millió felhasználója volt Indiában januárig, míg a WhatsApp 400 millió felhasználót tudhatott maga mögött.