A magyar vállalkozások szinte alig használják a közösségi médiát

Instagram Snapchat TWITTER SOCIAL NETWORK social media photography PHOTO app SQUARE FORMAT
ILLUSTRATION - The new logo of Instagram seen on an Apple iPhone 6 in Duesseldorf, Germany, 17 May 2016. Photo: ROLF VENNENBERND/dpa
Vágólapra másolva!
Adatsorokat tett közzé az Eurostat azon vállalkozások országonkénti arányáról, amelyek használják a közösségi médiát az Európai Unióban. Nálunk kevésbé csak a lengyel, bolgár és román vállalkozók használják a közösségi médiát értékesítésre vagy márkaerősítésre. Az arány minden egyes országban növekedett az elmúlt öt évben.
Vágólapra másolva!

Az Európai Unióban egyre több vállalkozás használja a közösségi médiát. 2019-ben minden második vállalkozás (50 százalék) használt legalább egy típusú közösségi médiát, ami 2014-hez képest 16 százalékos növekedést jelent (34 százalékról).

A közösségi média használata a legnépszerűbb Máltán (84 százalék),

majd Dániában (75 százalék), Hollandiában (74 százalék), Cipruson (73 százalék), Svédországban (72 százalék), Belgiumban, Írországban és Finnországban (mind a 71 százalék).

Ezek az országok jóval meghaladták az európai uniós átlagot.

A lista élén lévő országokban kétszer annyi vállalkozás használja a közösségi médiát az Európai Unióban, mint itthon Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Rolf Vennenbernd

Ugyanakkor a legkevésbé volt népszerű Romániában (33 százalék),

Bulgáriában (34 százalék), Lengyelországban (37 százalék), Magyarországon (38 százalék), Lettországban (41 százalék) és Szlovákiában (42 százalék).

2014-hez képest az összes tagállamban megnőtt a közösségi médiát használó vállalkozások aránya.

A legnagyobb növekedést Dániában és Luxemburgban mérték (mindkettő 26 százalék),

majd Finnországban (25 százalék), Svédországban (24 százalék) és Lettországban (22 százalék),

míg a legkisebb növekedést Bulgáriában (6 százalék),

Írországban, Portugáliában, Romániában és Szlovéniában (mind a 11 százalék).

A közösségi médiát használó vállalkozások országonkénti aránya az Európai Unióban Forrás: Eurostat/Origo

Az adatok az ICT (infokommunikációs technológiai) használatról és az e-kereskedelemről szóló éves felmérésekből származnak.

Az alábbiak bármelyikének említése a közösségi média használatának számított a felmérés során: közösségi hálózatok, blogok vagy mikroblogok, multimédiás tartalommegosztó webhelyek és wiki-alapú tudásmegosztó eszközök.

Forrás: Ec.europa.eu