A luxusipar a légiközlekedésnél is többet veszíthet a koronavíruson

legnagyobb 10 luxusipari cég
--FILE--A pedestrian walks past a fashion boutique of Louis Vuitton (LV) in Chongqing, China, 11 October 2015. Louis Vuitton has pulled the plug on one of its two flagship stores in Guangzhou, Guangdong province, as the French fashion house continues to grapple with slow sales in China. Separately, the Financial Times said that the company has already closed three outlets in China-Guangzhou, Harbin and Urumqi-and was drawing up plans to close several others, citing people familiar with the matter. The store closures will leave LV with about 50 stores across the mainland. The Guangzhou outlet was located in the La Perle shopping mall and unconfirmed reports had said that the retailer's lease was set to expire at the end of this month. LV officials in Shanghai did not immediately respond to queries from China Daily on the development. Industry experts, however, do not see anything untoward in the move as a senior company official had earlier in the year indicated that the company would close some of its stores in China as part of an ope--rational restructuring. Jean-Jacques Guiony, chief financial officer of LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, the world's largest luxury group by turnover and the parent of LV and about 70 other luxury brands, said during an earnings call last month that most of the store closures in China would be in the second-tier cities. Guiony said the group's business in China was battered in the third quarter due to the wild stock market swings. The group's revenue growth in Asia, except Japan, in the first nine months of this year fell by nearly 6 percent from a year earlier, despite an 18 percent increase in revenue to 25.3 billion euros ($27.1 billion) during the period.
Vágólapra másolva!
Eurómilliárdokban mérhető profitgyengülésre készülnek a luxustermékek mögött álló vállalatok a koronavírus miatt. A Vogue Business cégvezetők körében végzett felmérése azt mutatja, a nagy márkáknál talán minden más iparágnál pesszimistábban tekintenek a járvány gazdasági hatásaira.
Vágólapra másolva!

Akár 40 milliárd euróval - 43 milliárd dollár, több mint 13 ezer milliárd forint - is csökkenhet a luxustermékek eladásának értéke 2020-ban a koronavírus miatt, áll egy, a divat- és luxuscikkeket kínáló vállalatok körében végzett felmérésben.

A kínai Vuhan városából indult fertőzés kapcsán szinte naponta jelennek meg az előrejelzések a gazdaság illetve az egyes ágazatok várható veszteségeiről. A vírus egyik legnagyobb vesztesének a turizmust, illetve a légiközelekdést tartják az elemzők, ezek teljesítményének gyengülése dollármilliárdos nagyságrendű lehet az elmaradt utazások és a lemondott szolgáltatások miatt. A légiközlekedés szereplői nagyjából 30 milliárd dolláros kiesésre kell hogy készüljenek az idei évben a jegyértékesítések elmaradása miatt:

A repülés a koronavírus- járvány eddigi legnagyobb vesztese

A légitársaságok világszerte majdnem 30 milliárd dollárt bukhatnak idén a bevételeikből a koronavírus-járvány miatt - mondja a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség. Elég egyértelműnek tűnik tehát, hogy a légiközlekedés lesz a járvány legnagyobb vesztese. Több mint egy évtized után először fordulhat elő, hogy a globális légiközlekedésben csökkenni fog a kereslet.

A vállalatok értékelései szerint, a luxustermékek kereskedelmének visszaesése miatt, ezzel azonos nagyságrendű, illetve nagyobb érvágás éri majd ezt az iparágat is. Az olyan nagy márkák, mint a Michael Kors, Versace és a Jimmy Choo tulajdonosai - a Burberry, Ralph Lauren vagy a Capri Holdings - mind gyenge évre számítanak.

A cégek válaszai alapján, a luxusmárkáknál összesen 10 milliárd eurós profitcsökkenést valószínűsítenek 2020-ra.

A vállalatoknál nem is számítanak arra, hogy a piac 2021 előtt visszaállhat a megszokott teljesítményére.

A vállalatok által számított 30-40 milliárd eurós idei csökkenés a személyes használatú luxuscikkek piacát idénre 309 milliárd és 319 milliárd euró közé árazza be, ami a legkisebb érték 2015 óta.

Az eladásokban és a profitban jelentkező legnagyobb mértékű csökkenést a cégek a következő 6 hónapra várják, mind globálisan, mind Kínát tekintve.

A Louis Vuitton egyik képviselete egy kínai nagyvárosban (2016-os felvétel) Forrás: Imaginechina/He lili - Imaginechina/He Lili

Utóbbi piacának csökkenése különösen fájó pont a luxus- és divatcikkek előállítóinak, mivel globálisan nézve, a kínai vásárlók adják az ilyen holmikra fordított költések harmadát. Az ázsiai színtér Kína mellett is fontos a divat- és luxuscégeknek. Például az olasz Bottega Veneta bevételének 53 százalékát a Csendes-óceán ázsiai régiójából szerezte a 2019-es pénzügyi évben, míg más márkák, a Hermés, Gucci és a Burberry, bevételeiknek közel a felét.