Fontos bejelentés az ALDI-tól, mutatjuk, mi változik heteken belül

aldi bolt üzlet élelmiszer közért
A woman pushes a shoppping trolley as she leaves an Aldi supermarket store in London on September 26, 2016. Aldi UK announced on Monday that it will invest Ł300 million ($389 million, 346 million euros) to revamp its stores over the next three years. Aldi and its German rival Lidl have boomed in Britain, grabbing market share from traditional supermarkets Asda, Morrison, Sainsbury's and Tesco, as customers tightened their belts to save cash. / AFP PHOTO / Daniel Leal-Olivas
Vágólapra másolva!
Ez év március végéig valamennyi magyar beszerzésű, sajátmárkás tejtermékénél elhagyja a műanyag fedelet az ALDI, közölte az Origóval a diszkontlánc.
Vágólapra másolva!

Folytatja a felhasznált műanyag mennyiségét csökkentő intézkedéseit az ALDI. A cég felelős vállalatként számos intézkedéssel kívánja csökkenteni műanyag-felhasználását, így 2019-ben már kivezette kínálatából az egyszer használatos műanyag termékeket, többek között a műanyag evőeszközöket, poharakat, tányérokat és szívószálakat.

Illusztráció Forrás: AFP/Daniel Leal-Olivas

2019 tavaszán a cég saját közösségimédia-oldalán kérdezte meg a vásárlóit, hogy műanyag fedéllel vagy anélkül szeretnék-e megvásárolni a sajátmárkás tejtermékeket.

A szavazáson részt vevők válasza alapján a sajátmárkás tejtermékekről a vállalat fokozatosan elhagyja a műanyag fedőket.

A szavazás következtében első körben három termékről – vajkrémről, kefirről és sajtkrémről – hagyta el a műanyag fedőket. Ezzel éves szinten 6,4 tonnányi mennyiséggel csökkent az ALDI műanyag-felhasználása.

A vállalat most tovább folytatja ezt az intézkedését, és a legkeresettebb, 450 gr-os kiszerelésű, 12 és 20%-os tejfölöknél is végleg elhagyja a műanyag fedőket.

A fedők elhagyására a készletek kifutása után, a tervek szerint ez év március végéig sor kerül.

Az intézkedés következtében éves szinten további 10 tonnával csökken a műanyag-felhasználás.

A vállalat célkitűzése szerint, 2025-re a saját márkás termékei esetében 100 százalékban újrahasznosítható csomagolóanyagot fog használni, illetve 2025-ig 15 százalékkal csökkenti csomagolóanyag-felhasználását.