Már bőröndökben csempészik be a kifogyóban lévő Jaguar alkatrészeket

Horizontal FACTORY AUTO INDUSTRY ASSEMBLY LINE ILLUSTRATION Land Rover Freelander II SUV vehicles are seen on the assembly line at the Jaguar - Land Rover manufacturing plant at Pimpri, in the western Indian state of Maharashtra, on May 27, 2011. India's
2800-an dolgoznak majd Nyitrán
Vágólapra másolva!
Nagy-britanniai gyárainak kényszerű leállításától tart a legnagyobb brit autógyártó csoport, a Jaguar Land Rover, mivel az új típusú koronavírus terjedésének megfékezésére hozott kínai korlátozó intézkedések miatt komoly fennakadások vannak a cég alkatrész-beszállítói hálózatában.
Vágólapra másolva!

Sir Ralph Speth, a Jaguar Land Rover vezérigazgatója a Financial Times című londoni üzleti napilap szerint egy befektetői tájékoztatón elmondta, hogy a vállalat szükségmegoldásként most már bőröndökben szállítja Nagy-Britanniába a kínai gyártóktól az összeszereléshez szükséges részegységeket.

Illusztráció Forrás: AFP/Indranil Mukherjee

Sir Ralph Speth szerint azonban így is csak két hétre biztosított az ellátás, a későbbi időszakokban még nehezebbé válhat a Kínában gyártott részegységek beszerzése, és így a teljes termelés veszélybe kerülhet a cég három nagy-britanniai gyárában.

A Jaguar Land Rover vezetője – aki a vállalat elektromos autóinak fejlesztési programját bemutató rendezvényen beszélt – elmondta, hogy

már most 38 részegységből van hiány a nagy-britanniai gyártóüzemekben.

Még az óragyártásra is hatással lehet a koronavírus

A koronavírus következtében az Ázsiába irányuló tengeri szállítás gyakorlatilag leállt, mivel a világ tíz legnagyobb kikötőjéből hét Kínában található, ráadásul nagyon sok légitársaság is visszafogta Kínába induló járatainak a számát. A vásárlóerő csökkenésével pedig az órák iránti is megcsappant a kereslet - összegzi a Business Insider.

Ezek közé tartozik az autók központi zárját működtető elektronikus kulcs, amelyekből a vezérigazgató beszámolója szerint jelenleg minden újonnan átadott járműhöz csak egyet adnak. A szigetországban található három gyárban évente közel 400 ezer autót gyártanak.

A vezérigazgató elmondta azt is, hogy Kínában gyakorlatilag "megszűntek" az autóeladások, "semmi nem történik" a kínai autópiacon.

Több kínai tartományban ismét megnyíltak a gyárak, azonban még hosszú időbe tellik, mire ismét teljes fordulatszámon működnek majd. A Jaguar Land Rover kínai gyára várhatótan február 24-én nyit újra.

Illusztráció Forrás: Jaguar Land Rover

Londoni pénzügyi elemzőházak szerint az új típusú koronavírus terjedése elleni korlátozó intézkedések

a kínai gazdaságban komoly növekedési veszteségeket okozhatnak.

A Moody's Investors Service nemzetközi hitelminősítő a héten Londonban ismertetett helyzetértékelésében közölte: modellszámításai szerint a járvány megfékezésére foganatosított karanténintézkedések és egyéb korlátozások az idén 0,6 százalékponttal lassítják a kínai hazai össztermék (GDP) növekedését a cég által eddig várt ütemhez képest.

Illusztráció Fotó: Szabó Gábor - Origo

A Moody's ennek alapján 5,2 százalékra rontotta a kínai gazdaság idei egész éves növekedésre szóló prognózisát az eddigi előrejelzésében szereplő 5,8 százalékról.