Bőröndcímkeként végezte az Airbus első superjumbója

Singapore Airlines, Airbus A380
An Airbus A380 from Singapore Airlines at the Roissy-Charles de Gaulle Airport, France is ready to depart for Singapore on November 14, 2009.
Vágólapra másolva!
Az újrahasznosítás jegyében, különleges csomagcímkéket gyártottak a világ első A380-as óriásgépének alumínium borításából. Ezeket a repülésért, illetőleg a géptípusért rajongók, egy internetes forgalmazótól be is szerezhetik - írja a Bloomberg.
Vágólapra másolva!

Leselejtezett, forgalomból kivont repülő alkatrészei nem az első alkalommal kerülhetnek a repülés rajongóinak kezébe. Régre visszanyúló gyakorlata van annak, hogy az elbontott gépek elemei egészen eltérő helyeken hasznosulnak. Készültek már dohányzóasztalok kiszuperált gépek szárnyrészeiből, ahogy a géptörzsből kiemelt ablakokat használták már minibárok kialakításához is.

A Singapore Airlines egyik A380-as gépe a Charles de Gaulle repülőtéren, Franciaországban Forrás: AFP

Most az MSN003-as sorozatszámú A380-as gépen, az európai Airbus "superjumbo"-ján a sor, hogy megmunkált darabok formájában vásárlókhoz kerüljön, és így "térjen vissza" az égre, csomagcímkék formájában.

A világ első, kereskedelmi forgalomban repülő A380-as óriásgépe 2007 októberében állt szolgálatba, Szingapúrból repült Sydneybe.

A szingapúri légitársaság tavaly vonta ki flottájából a gépet, és Dél-Franciaországba szállíttatta, ahol a gépet darabjaira bontották.

Az egykor több mint 800 utas szállítására alkalmas gép külső borításából több mint 7000 csomagcímke készül.

Mindegyik egyedi számozást kap, ezért a termék a különleges repülési relikviákat gyűjtők figyelmére tarthat számot.

Az A380-as gép karrierje egyébként meglehetősen vegyesen alakult. Fejlesztése hosszú ideig tartott, sok nehézség kísérte. Önmagában persze lenyűgözőnek számít az, hogy mekkora kapacitással rendelkezik, és az a körülmény is, hogy az első osztályú utasok kiszolgálásához akár még zuhanyfülkék is kialakíthatók azon, az üzleti osztály saját bárjairól már nem is beszélve. Az utasok is kedvelték a típust. Ugyanakkor a négymotoros óriásgép üzemeltetésétől egyre több légitársaság fordult el később a kisebb, flexibilisebben alakítható géptípusok irányába.

A380-as gépekből most az Emirates légitársaságnak van a legnagyobb, 115 gépből álló flottája, és további 8 gép kiszállítását várják még az Airbustól.

Az Airbus már korábban bejelentette, felmérték a társaságok igényeit, és leállnak a típus gyártásával. Az utolsó rendelt A380-as gépet a tervek szerint 2021-ben adják át a megrendelőnek.

Az első A380-as gépből készített bőröndcímkéért 28 eurót (9.400 forintot) kell fizetni.