Ez a cég átszoktatja a kínaiakat a teáról a kávéra

Luckin Coffee reportedly seeks IPO in Hong Kong China Chinese Luckin Coffee startup
--FILE--A customer shows a cup of Luckin Coffee at a store of China's new coffee brand Luckin Coffee in Beijing, China, 22 December 2018. Chinese startup Luckin Coffee is reportedly seeking to list on the Hong Kong stock exchange, according to research firm EqualOcean. Investment banks have begun to prepare listing materials for the IPO, EqualOcean said. Luckin was founded only 13 months ago, and quickly emerged as a fierce challenger to Starbucks in China. Luckin's estimated valuation is now $2.2 billion, after B-round funding of $200 million in December. It has opened 2,073 stores in China, aiming to launch another 2,500 in 2019. The company refused to comment on the IPO plan.
Vágólapra másolva!
A nyugati kultúrában óriási hagyománya van a kávéfogyasztásnak. A hivatalos statisztikák szerint 2015-ben az 5 millió lakost számláló Finnország 1 millió zacskónyi kávét fogyasztott. Ezzel szemben az 1,3 milliárdos populációval bíró Kína éves kávéfogyasztása 200 és 400 ezer zacskó közé tehető. Az Equilor Befektetési Zrt. elemzése szerint ezt a piaci lehetőséget igyekszik kihasználni a Luckin Coffee kávézólánc, amelyet a kínai Starbucksként emlegetnek - heti befektetési ötletek.
Vágólapra másolva!

A kínai kávéfogyasztás jelentős mértékben növekszik. Az elmúlt években 30 százalék közeli volt az éves növekedés a kínai piacon, és a Statista becslése szerint 2020 és 2023 között további 10,7 százalékos éves bővülés várható.

A kínai kereslet emelkedése közel háromszorosa a világénak.

A Luckin Coffee a közelmúltban startupként indult Forrás: Imaginechina/Zhang kaixin - Imaginechina/Zhang Kaixin

Összehasonlításképpen: az Egyesült Államok kávépiacának bevétele a 2020-as évre várhatóan 85,1 milliárd dollár, ami 5,2 százalékos növekedés a 2019-es adatokhoz képest, míg ez a szám Kínában 9,3 milliárd dollár, ami éves alapon 13,3 százalékos bővülésnek felel meg. A szakadék még nagyobb egy főre vetítve.

Az urbanizáció növekedésével a távol-keleti országban a kávéfogyasztás iránti kedv is növekedhet, ahogy az már most is tapasztalható,

különösen a keleti régió nagyobb metropoliszaiban. Az egy főre vetített éves átlagos kávéfogyasztás Japánban 279 csésze, Hongkongban 249,5 csésze, míg Kínában csupán 6,2 csésze.

Sokat hozhat idén a konyhára a futball-Eb az Adidasnak

A nemzetközi tőzsdék hosszú emelkedő szakaszon vannak túl, ezért a szakemberek szerint nem árt az óvatosság. Egyedi részvénysztorik azonban mindig akadnak, amelyekre érdemes lehet odafigyelni, ezek közül ajánlanak most négyet az Equilor Befektetési Zrt. elemzői - heti befektetési ötletek. A labdarúgó Európa-bajnokság és az olimpia segíthetik idén az Adidas részvényeit.

Ezt a növekvő szegmenst igyekszik kiaknázni a 2017-ben alapított és tavaly májusban az amerikai tőzsdére bevezetett Luckin Coffee (NASDAQ: LK).

Az újfajta technológiavezérelt kiskereskedelmi modellt használó kínai kávézólánc 2019 végén több mint 4500 kávézót üzemeltett Kína területén, miközben a Starbucks 4300-at. Ugyanakkor a Starbucks is egyre nagyobb figyelmet fordít a kínai növekedésre, az amerikai vállalat 2022-re 6000 kávézóval szeretne jelen lenni Kínában.

A cég már több mint 4500 kávézót üzemeltet Kínában Forrás: Imaginechina/Sun xinming - Imaginechina/Sun Xinming

A kínai kávépiac dinamikus növekedésére mind a két vállalat pozitívan hat, és mivel más szegmensben is versenyeznek, ezért jelenleg gyakorlatilag együtt építik a piacot. A Luckin modellje szerint

a legtöbb üzletben az ülőhelyek száma korlátozott és készpénzt sem fogadnak el, fizetni ugyanis csak telefonon lehet a cég saját alkalmazásán keresztül.

Árazásban is olcsóbb, mint az amerikai versenytárs, így sokkal szélesebb fogyasztó réteget szólít meg.

Pénzügyi eredmények tekintetében egyelőre még veszteséget termelnek, de

a robusztus növekedés és a profitabilitás felé tartó tendencia figyelemreméltó.

A lenti táblázat bemutatja, hogy az üzletek bővítését meghaladó ütemben nő az árbevétel és a tavalyi harmadik negyedévben már az üzletek számára vetítve profitot ért el a vállalat.

A Luckin és a Starbucks dinamikus növekedése a világ legnépesebb országában egyelőre pozitívan alakul és úgy tűnik, sikeresen szoktatják át a kínai embereket a teafogyasztásról a kávéfogyasztásra, ez különösen igaz a nagyobb kínai városokra. A Luckin modellje, amely az applikáción keresztüli értékesítést és a személyzet nélküli kávézók korát hozhatja el, nagyobb működési marzsokat eredményezhet, mint a hagyományos modell.

Emiatt került több befektető célkeresztjébe is a vállalat novemberben a harmadik negyedéves gyorsjelentés után, amit követően több mint 100 százalékot emelkedett az árfolyam.

A koronavírus miatti boltbezárások ugyanakkor negatívan érintették az árfolyamot, ami miatt jelentősen visszaesett a Luckin jegyzése.

Forrás: Bloomberg, Luckin Coffee Inc, Statista

Amennyiben a koronavírussal kapcsolatos kockázatok enyhülnek, a korábbi hónapok felfelé ívelő mozgása folytatódhat. A vállalat ugyan még nem profitábilis a magas terjeszkedési költségek miatt, de látható, hogy a már üzemelő helyiségek profitmarzsa óriási, és Kínában a kávéfogyasztás gyorsan emelkedik.