A Samsung és az Apple háborúja nyomja fel a mobiltelefonok árát

Samsung, logó
The logo of Samsung Electronics is seen on a glass door at the company's Seocho building in Seoul on October 31, 2017. - South Korean tech giant Samsung Electronics logged a record profit of 11.2 trillion won -- 10.0 billion USD -- in the July to September period, it said on October 31, its best for any quarter. (Photo by JUNG Yeon-Je / AFP)
Vágólapra másolva!
A csúcskategóriás mobiltelefonok piacvezetői, a Samsung és az Apple az elmúlt években egyre drágább készülékeket dobtak piacra, de úgy tűnik a gyakran már irreális árak se tántorítják el a vásárlókat, pedig néhány okostelefon ára már közelebb van a kétezer dollárhoz, mint az ezerhez.
Vágólapra másolva!

A Samsung a napokban mutatta be lejújabb összehajtható telefonját, a Galaxy Z Flipet, amely 1380 dolláros induló áron lesz elérhető. De nem is ez volt a legdrágább telefon, amit bemutattak,

hiszen a Samsung Galaxy S20 Ultra akár 1599 dollárba is kerülhet.

Pedig még csak kicsivel több, mint két éve sokkolta az Apple a világot azzal, hogy az akkor bemutatott legújabb készülékük, az iPhone X ára elérte az 1000 dollárt. Sok szakértő megkérdőjelezte az árazás, hiszen arra számítottak, hogy a vásárlók ennyi pénzt már nem lesznek hajlandóak kifizetni egy készülékért.

Ma már gyakorlatilag hétköznapi esemény, amikor 1000 dollár fölötti csúcskészülékeket mutatnak be, a két nagy márka mellett pedig már a relatíve kisebb gyártók is egyre agresszívebben árazzák be telefonjaikat.

A Motorola például 1500 dollárért kínálja az összecsukható Razr flip modelljét.

Azonban az ár nem tántorította el a vásárlókat, ráadásul akkora volt a kereslet a telefon iránt, hogy a Motorola eltolta piaci megjelenés dátumát, annak érdekében, hogy a lehető legtöbben hozzájussanak az új készülékhez.

illusztráció Forrás: AFP/Jung Yeon-Je

A legújabb iPhone 11 Pro és a 11 Pro Max 999 és 1099 dollárba kerül, de ezek csak az alap változatok.

A mostani trendeken az látszik, hogy a vásárlók hajlandók jelentős összegeket költeni a ma már luxuscikknek, illetve státusszimbólumnak minősülő okostelefonokra.

Maurice Klaehne, a Counterpoint Research elemzője szerint szintén fontos megemlíteni, hogy az emberek ma már általában évekkel később cserélik le telefonjukat, és akkor több pénzt is költenek, mintha évente cserélgetnék a legújabb modelleket.