A Gucci is leáll Kínában

Giorgio Armani, Divattervező
Tourists and Milanese walk past luxury fashion shops Gucci, Giorgio Armani and Louis Vuitton in the Vittorio Emanuele II luxury Gallery in the center of Milan on May 3, 2019. (Photo by Miguel MEDINA / AFP)
Vágólapra másolva!
A Kering luxusipari vállalat – ami a Gucci mellett olyan márkákat birtokol, mint az Yves Saint Laurent, vagy az Alexander McQueen – átmenetileg bezárta kínai üzleteinek felét és elhalasztotta új üzleteinek megnyitását, valamint az ehhez tartozó reklámkampányokat – írja a Business Insider.
Vágólapra másolva!

A francia vállalat továbbra is optimista az idei évi bevételeivel kapcsolatban, mivel a most közzétett utolsó negyedéves eredményei meghaladták a várakozásokat. Hasonlóan versenytársaihoz a cég elmondta, hogy

az ilyen jellegű intézkedések elengedhetetlenek egy olyan járvány idején, ami kiürítette a bevásárlóközpontokat és bevásárló utcákat Kínában.

Illusztráció Forrás: AFP/Miguel Medina

– mondta Francois-Henri Pinault elnök, hozzátéve, hogy az üzletek, amik nyitva maradnak, például Hongkongban, rövidebb nyitva tartással üzemelnek, továbbá a cég óvintézkedéseket tesz dolgozóinak védelmében, így a tömegközlekedés helyett a dolgozók taxival közlekednek.

Figyelmetlenségből akár 14 milliárd dollárt is bukhat a divatipar

Az idősebb fogyasztók figyelmen kívül hagyása a millenniumi (1980 és 1995 között születettek) és a Z generáció (1995 és 2010 születettek) mellett akár 14 milliárd dolláros költséggel járhat a divatiparnak a következő húsz évben egy kutatás szerint - írja a Business Insider.

Az elnök elmondta, hogy a piac erőteljes fellendülésére számit az egészségügyi vészhelyzet megszűnte után, és ennek megfelelően a vállalat növeli marketingkiadásait az év második felében.

Az olasz Moncler kabátgyártó szerint a héten a kínai üzletekben vásárlók száma 80 százalékkal esett vissza, míg a Pandora ékszercég szerint az ország üzleti tevékenysége gyakorlatilag leállt.

Illusztráció Forrás: Gucci, Facebook

A Kering árbevételének 34 százalékát az ázsiai és csendes óceáni térség adja.

A cégcsoport árbevétele októbertől decemberig 13,8 százalékkal 4,36 milliárd euróra növekedett. A vállalat részvénye a bejelentés után 3,5 százalékkal emelkedett.