Megugrott egy spanyol chips forgalma az Élősködők című film miatt

élősködők
Vágólapra másolva!
Megugrott a kereslete a Bonilla a la vista nevű spanyol vállalkozás gyártotta burgonyaszirmoknak, mivel a friss Oscar-díjas, óriási kritikai és közönségsikert arató Élősködők című dél-koreai filmben feltűnik a cég egyik terméke.
Vágólapra másolva!

Spanyolország északnyugati városában, Artexióban működik a burgonyaszirmokat és churrost (spanyol édesség, cukorba mártogatott tésztarudak) gyártó, 1932 óta működő családi vállalkozás, a Bonilla a la vista. A mintegy 100 alkalmazottat foglalkoztató cég évente 540 tonna rágcsálnivalót gyárt, melyből 60 tonna exportra kerül, 20 országba - a kivitel kétharmada Dél-Koreába, ahol ropogtatnivalójuk 500 grammos kiszerelése (egy kisebb vödörnyi) nagyjából 7800 forintnak megfelelő vonért kapható.

Ez és a cég egyéb termékei, a Guardian szerint igen népszerűek a dél-koreai fogyasztók körében, egy spanyol híradás pedig arról tudósít, hogy a keresettségük csak nőhet a jövőben, köszönhetően az idén a legjobb film Oscar-díjával jutalmazott Élősködők című dél-koreai filmnek.

Az Élősködők miatt megugrott a spanyol cég termékeinek forgalma Forrás: Mozinet

A cégnél nemrégiben ugyanis arra figyeltek fel, hogy online megrendeléseik 150 százalékkal növekedtek, ami nem várt többletmunkát jelentett a vállalat alkalmazottainak.

Kiderült, hogy a cég nagykiszerelésű terméke feltűnt a film némely jelenetében. A sajátos cameo azt eredményezte, hogy a termék egy ideje egyre-másra bukkan fel a közösségi médiafelületeken is. Influencerek posztoltak azzal, és általában is divat lett a felhasználók körében a Dél-Koreában népszerű, de Spanyolországban készülő ropogtatnivalóval pózolni.

A cégnél elmondták, előzetesen nem tudták, hogy termékük megjelenik a filmben. Ez - mondta a vállalat szóvivője - pusztán véletlen egybeesés. Váratlan, de kedves meglepetésnek tartják - fogalmazott a Bonilla szóvivője.

A gyártónál elárulták azt is, a megrendelések száma elsősorban spanyolországi partnereiktől ugrott meg. Szerződéses disztribútoraik azt kérték, szállítsanak többet a termékekből, hogy kielégíthessék a kiskereskedőknél jelentkező fogyasztói igényt.