A két változtatás egyike az Androidos és az iOS alkalmazások belső felületének kinézetét és elrendezését változtatja meg. Új helyen tűnik majd fel a Snap Map, ahol a felhasználók azt nézhetik meg, hogy az ismerőseik éppen hol tartózkodnak.
A másik változtatás, hogy hírek, videók és más tartalmak magazinszerűen jelennek majd meg a userek számára.
Az újratervezés a jelenlegi három különböző képernyőből ötöt hoz létre, így még lassabb és nehezebb lesz bármit is csinálni a már így is a kezdetihez képest túlbonyolított alkalmazásban. A helyzet megkönnyítésére egy navigációs sávot is terveznek, így kisebb a valószínűsége annak, hogy a felhasználó teljesen elvesszen az ablakok között.
A Snapchatnek két évbe került míg rendbe hozta a korábban teljesen elrontott designt, amely miatt az összes felhasználó 2 százaléka sosem nyitotta meg többet az alkalmazást. Ezt követően a vállalat kivezetett néhányat a leginkább utált funkciók közül, viszont most úgy tűnik, hogy újabbakkal terhelik a felhasználóikat.
Az elmúlt négy negyedév egyébként nem alakult rosszul a Snapchat számára, hiszen minden negyedévben sikerült új felhasználókat szerezni, jelenleg 218 millióan használják az alkalmazást.
Ez viszont a közelébe sem ér például a TikToknak, amely egy sokkal egyszerűbb, felhasználóbarát felület, ahol nem kényszerítik rá az embereket arra, hogy híreket, reklámokat és olyan videókat nézzenek, amelyekre egyáltalán nem kíváncsiak.