Újabb veszteséges európai légitársaság áll le

executive BUSINESSWOMAN working woman WOMAN business work business trip SHADOW SILHOUETTE waiting hand on hip traveling arms akimbo one person northern european ethnicity appointment PLANE AIRPORT indoors day working THREE QUARTER LENGTH BACKLIT color ADU
Businesswoman next to luggage, silhouette, airplanes in background
Vágólapra másolva!
Befejezi működését a már jó ideje veszteséges, pénzügyi gondokkal küzdő Air Italy légitársaság - írja az Independent.
Vágólapra másolva!

A felszámolás mellett döntött a milánói bázisú Air Italy légitársaság közgyűlése, miután nem sikerült megoldást találni a vállalatot fojtogató likviditási gondokra.

A vállalat 51 százalékban Aga Khan, egy brit iparmágnás, illetve 49 százalékban a világ egyik legismertebb légitársasága, a Qatar Airways tulajdonában van.

A Qatar korábban - 2017-ben lett a cégben kisebbségi tulajdonos - kifejezte szándékát, hogy pénzt és időt nem kímélve, rentábilássá alakítja a vállalat működését, erre azonban valószínűleg már nem kerül sor. Az Air Italy számára esély lehetett volna, ha a csőd szélén táncoló, állami segítségnyújtással fenntartott Alitalia, az olasz nemzeti légitársaság, végül leállítja működését, mert a cég rárepülhetett volna a vállalat addigi útvonalaira. Ez azonban nem történt meg, az Air Italy pedig már 2018-ban komoly veszteséggel működött. Az átlagos viteldíj 142 eurót tett ki utasonként, de minden szállított utason 82 eurót veszítettek.

Illusztráció Forrás: PhotoAlto/Téo Lannié / Altopress/Téo Lannié

Működését nehezítette a Boeing 737 MAX gépeinek kötelező földön tartása, a vállalatnak három ilyen gépe is volt a flottában.

A cég összeomlása mindazonáltal némileg kezelhetőbbnek tűnik, mint az elmúlt év nagy csődjei.

A Wow Air, az Adria Airways és a Thomas Cook azonnal befejezte működését, mihelyst bizonyossá vált a csőd. Az Air Italy viszont azt a közleményt adta ki, hogy a február 25-ig foglalással rendelkező utasokról gondoskodnak, addig a cég gépei menetrend szerint felszállnak, vagy más légitársaságok járataira foglalnak át az utasok számára. Február 25-e után az utasok akár már jegyáraik visszatérítését is kérhetik a cégtől.

Persze kézenfekvő lenne az, hogy a Qatar többségi tulajdonrészt szerezve a cégben, továbbra is felkarolja annak működését. Ám a légicég nem uniós jogalany, így a vonatkozó szabályok nem teszik lehetővé azt, hogy többségi részesedést szerezzen egy, az Európai Unióban működő légicégben.

A brit sajtóban közöltek szerint a Qatar valószínűleg még így is jóval olcsóbban megúszta a közel három éves résztulajdonlást az Air Italyban, mint nagy vetélytársa a Közel-Keletről, az Ethiad. Utóbbi ugyanis komoly befeketetéseket hajtott végre az Alitaliában, amin hatalmas, 2 milliárd dolláros vesztesége keletkezett.