Egyre inkább úgy tűnik, hogy a Youtube kiszáll a streaming versenyből, vagyis nem fog tovább nagy összegeket ölni a saját tartalmak gyártásába. A világ legnagyobb videómegosztó portálja a külföldi lapok szerint az Apple-ben és az Amazonban látja a legnagyobb riválist,
ezért saját platformjukon fogják árulni a jövőben az olyan népszerű szolgáltatásokat, mint például a Netflix vagy az HBO.
Ez a rendszer eddig is működött, és az Amazon, valamint az Apple már régóta kínál előfizetést nem közvetlenül hozzájuk tartozó szolgáltatásokra a saját platformjaikon keresztül, de a Youtube-tól ez egy meglehetősen éles irányváltás.
Az üzlet számukra abban van, hogy minden, a rendszereiken keresztül történő előfizetés után százalékot kapnak az előfizetés árából. A BMO Capital Markets előrejelzése szerint az Amazonnak ez a fajta üzlet 2,6 milliárd dollár bevételt generált 2019-ben, idén pedig ez a szám 3,6 milliárd dollárra ugrik majd.
A Youtube sokáig próbálkozott saját tartalmak, filmek és sorozatok gyártásával inkább kevesebb, mint több sikerrel.
Nagy dobás volt viszont a Youtube Premium bevezetése, amely segítségével előfizetés ellenében a felhasználók reklámok nélkül élvezhetik kedvenc videóikat, valamint más hasznos funkciókat is elérhetnek. Emellett elindították a Spotify riválisának szánt Youtube Music-ot is, a két szolgáltatásnak együtt pedig már 20 millió előfizetője van.