A történet ott kezdődött, hogy a Lidl megjelentetett egy svéd húsgolyó hirdetést, de arra nem számítottak, hogy beindul a kommentcunami a bejegyzés alatt - írja a Ripost. Ráadásul nem is akárkik trollkodták szét az áruház posztját, hanem a húsgolyóban konkurenciának számító IKEA. Aztán minden elszabadult...
A Lidl szerint ugyanis az autentikus húsgolyókért nem kell Svédországig utazni. Ezzel a húsgolyóiról (is) híres IKEA is egyetértett, de megjelent például a Szállás.hu hozzászólása is, amely az utazás mellett döntőknek javasolt a Lidl posztja alatt szállást, végül pedig egy utasbiztosítással foglalkozó cég is beszállt.
Rengeteg márka – terméktől és szolgáltatástól függetlenül – szállt fel időben (és páran kicsit későn) a hype vonatra. A Trade Magazin cikke alapján most nem a komment-cunamit fogjuk kiértékelni, inkább a felhasználók véleményét mutatjuk meg a számok (like-ok, elérések) tükrében.
A poszt és a hozzászólások legnagyobb nyertesei elsősorban a nagy márkák – azonban fontos tanulság, hogy minél gyorsabb, relevánsabb és autentikusabb egy reakció, annál jobban értékelik a felhasználók a márka bekapcsolódását. Így szerepelhetnek a listán előkelő helyeken például a kisebb követői bázissal rendelkező Országos Meteorológiai Szolgálat, a Budapest Bike Maffia, illetve a Kométa tartalmai.
Azért a Lidlről se feledkezzünk meg: január 27 és 29. között potenciálisan 1.598.525 felhasználót értek el, főleg a témával foglalkozó cikkek és Facebook hozzászólások révén.