Dara Luber, a TD Ameritrade munkatársa szerint a boomerek azért adnak gyakrabban borravalót, mert jobb anyagi helyzetük ezt lehetővé teszi, de hajlamosabbak a társadalmi normák követésére is, így ha például 20 százalék borravalót kell adni, akkor annyit fognak.
Ezzel szemben az ezredfordulósok fele hiszi azt, hogy a borravaló nem kötelező, hanem a szolgáltatás minőségétől függ.
Az ezredfordulósok viszont nagyobb eséllyel adnak 26 százalék vagy annál is magasabb borravalót (19 százalékuk), míg a boomerek esetében ez az arány csak 6 százalék.
Ennek egyik oka, hogy például az amerikai szolgáltatási szektorban 29 év az átlagéletkor, tehát javarészt ezredfordulósok dolgoznak ott. Éppen ezért hajlamosabbak "egymásnak" nagyobb borravalót adni, mert pontosan tudják, hogy mennyire fontos ez a szektorban dolgozók számára.
A felmérésből az is kiderült, hogy az ezredfordulósok költenek a legtöbbet az éttermekben, mivel ők általában több alkoholt fogyasztanak, ha már kimozdulnak, ez pedig megdobja a számlát is.