Az Apple már több órát ad el, mint a teljes svájci óraipar

Horizontal Apple COO Jeff Williams discusses Apple Watch Series 4 during an event on September 12, 2018, in Cupertino, California.
New iPhones set to be unveiled Wednesday offer Apple a chance for fresh momentum in a sputtering smartphone market as the Ca
Vágólapra másolva!
Az Apple Watch nemcsak a legnépszerűbb okosóra volt 2019-ben, hanem ha az éves eladásokat nézzük, akkor bizony lenyomta a teljes svájci óraipart is.
Vágólapra másolva!

A Strategy Analytics szerint az Apple tavaly 31 millió okosórát értékesített, ez pedig 36 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest.

Ezzel szemben a svájci márkákból összesen 21,1 millió darabot adtak el, ez pedig 13 százalékos visszaesés 2018-hoz képest.

Neil Mawston, a Strategy Analytics vezérigazgatója szerint az idősebb generáció továbbra is az amalóg órákat szeretik, azonban a fiatalabbak számára már fontos, hogy az órájukon ne csak az időt lehessen leolvasni, hanem a hétköznapjaik más területein is tudják hasznosítani az okosfunkciókat.

illusztráció Forrás: AFP/Noah Berger

Steven Waltzer elemző szerint a hagyományos svájci márkák, mint például a Swatch és a Tissot, kezdenek versenyhátrányba kerülni. Kiemelte, hogy az Apple Watch az okosórák terén jobb terméket állít elő, és sokkal hatékonyabban éri el a fiatalokat.