Először árulta el a Google anyacége, hogy mennyi bevételt hozott a YouTube

YouTube app on digital devices App MEDIA Mobile Tech TECHNOLOGY application blog code communication data developer FILM FILMING iPhone LOGO movie news PHONE programming social social media STREAM streaming VIDEO video blog vlog vlogging youtube
The YouTube video app is seen on various digital devices on 28 March, 2017. (Photo by Jaap Arriens/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
A vállalat most tette közzé negyedik negyedéves jelentését, amiben először hozták nyilvánosságra a YouTube videomegosztó, valamint a cég felhőszolgáltatásainak bevételeit – írja a CNBC.
Vágólapra másolva!

A YouTube hirdetések 15,15 milliárd dollár bevételt eredményeztek 2019-ben, ebből az utolsó negyedévben 4,72 milliárd dollárt. 2018-ban a videomegosztó hirdetési bevétele 11,16 milliárd dollár volt. Ugyanakkor

a közzétett adatok csak a hirdetési bevételeket tartalmazzák,

és így nem szerepel benne a YouTube TV előfizetői bevétele.

illusztráció Forrás: NurPhoto/Jaap Arriens/NurPhoto/Jaap Arriens

Ráadásul a hirdetési összegek nagy része a közösségi médiában alkotókhoz kerül, bár a pontos összeget a Google nem tette közzé. Ezzel megnehezítve a videomegosztó nyereségének kiszámítását, annak ellenére, hogy az elmúlt két évben a reklámokból származó bevételek látványosan növekedtek.

Az elemzők már régóta kérik a vállalattól, hogy külön jelentésben tegye közzé a YouTube bevételeit.


Ruth Porat, az Alphabet pénzügyi igazgatója szerint a YouTube nem hirdetésekből származó bevétele elérte a 3 milliárd dollárt a negyedik negyedévben.

Továbbra is az Apple és a Google a világ legértékesebb márkája

Immár a hetedik egymást követő évben lett az Apple és a Google a világ legértékesebb márkája az Interbrand nevű amerikai tanácsadó vállalat globális rangsorában. A száz vállalatot rangsoroló "Best Global Brands" márkarangsorban az első helyen az Apple áll, a márka értéke 234,241 milliárd dollár, kilenc százalékkal több a tavalyinál.

A Google felhőalapú üzletága 8,92 milliárd dollár bevételt generált a 2019-es pénzügyi évben, ebből a negyedik negyedévben 2,61 milliárd dollárt eredményezett. Tavaly a felhő alapú szolgáltatások 5,84 milliárd dollár bevételt termeltek.

Illusztráció Forrás: NurPhoto/Jaap Arriens/NurPhoto/Jaap Arriens

A cég felhőalapú vállalkozása bár még fiatal, gyorsan növekszik,

és hasonló üzleti célokkal rendelkezik, mint az Amazon Web Services (AWS), vagy a Microsoft Azure. A Google júliusban elárulta, hogy szolgáltatása idén eléri a 8 milliárd dolláros éves bevételt, és az elkövetkezendő években ezt az összeget szeretnék megháromszorozni.

A bejelentés után az Alphabet részvényei 3,5 százalékkal csökkentek.